Lilla hjärtat
Blev så förvånad när jag gjorde första vårstädningen i trädgården i dag. Lupinerna har börjat komma upp. Till och med stockrosorna har börjat skjuta nya skott. Såg dessutom årets andra fjäril i dag. Och hörde rördrommen när jag grejade i trädgården. Trots snön som fortfarande ligger i delar av trädgården, så är det äntligen äntligen vår!!!

Vårpigga lupiner

Solsken
//Linda
Birgittahä
Oj, vad jag blev avundsjuk när jag tittade på dina bilder från vårarbetet i trädgården.Det är så härligt att titta på såna bilder. Hoppas hoppas att det kan bli lite sånt för mej under påsken. Någon liten plätt ska väl vara snöfri på tomten thanks.gif .
Lilla hjärtat
wink.gif

Ja, det är verkligen härligt. Och nästan lite overkligt. Hade fått en känsla av att vintern skulle fortsätta i all evighet, nästan som i Narnia, och plötsligt blev det vår, bara så där. Fast inte mig emot.

Att vi har blivit av med så mycket snö beror på att maken skaffade sig en ny hobby i vintras. Han fick en snösläde av mina föräldrar i julklapp och den har varit som fastvuxen i händerna på honom. "Ska bara ut och skotta lite." "Ska bara ut och skvätta lite snö." Hoppas han inte blir för upprörd när alla snön är borta flirting.gif

Hoppas du får jättefina påskdagar ute i trädgården!!

Ha en bra dag!
//Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon