Sussie F-Flower
Hemma hos mig har nästan HELA soluret äntligen tinat fram. Fundamentet som det är monterat på är ca 70 cm högt. Det betyder att det är BARA 70-75 cm snö kvar på gräsmattan!!!! yahoo.gif

Och gången som jag har skottat från parkeringen till altanen hela vintern, börjar grässtrån att synas... yahoo.gif

Snart kommer ....? Nu glömde jag bort vad dom heter...? Dom där vita som kommer först..? Mitt i snön...?
vitavargen
Menar du snögubbar? smile.gif
Sussie F-Flower
CITAT (vitavargen @ 27-03-2010, 21:51) *

tummenupp.gif JAAA! Är det så dom heter dom vita små blommorna som kommer mitt i snön???

Skämt åsido... Nä, det är det inte!

Jag ska söka reda på vad dom heter... återkommer... g.gif
vitavargen
vitsipor kanske?
Sussie F-Flower
CITAT (vitavargen @ 27-03-2010, 21:57) *
vitsipor kanske?

no.gif
vitavargen
snödroppar?
Sussie F-Flower
Ja, just det! yes.gif
Jag hittade dom precis i mina bilder men bilden var så dålig så jag skippar att lägga in den.

Tack, för att du kom på det... biggrin.gif
vitavargen
CITAT (Sussie F-Flower @ 27-03-2010, 22:09) *
...
Tack, för att du kom på det... biggrin.gif

Jag var på det, men bara skämtade smile.gif
ingrids
Grannens cykelstyre och översta tio centimetrarna av ryggen på en av mina trädgårdsstolar har tinat fram, snön har rasat av förrådstaket och istapparna hänger täta och tjocka i takrännan. Fast nu snöar det igen sad.gif
Noak
Sångsvanar passerade på väg norrut, stackare. Här finns inte så många vårtecken annars, idag var det isbark runt allting på morgonen...Snödjupet ligger på 60-70 cm, hopsjunket ...
Huggorm
Skönt att höra att det finns dom som faktiskt har det ännu värre rolleyes.gif Här är bara ca. 30cm kvar på öppen mark
Platinum
Jo ett och annat vårtecken har jag kunnat notera hos mig här i nedre Norrland närmare bestämt Gästrikland. Det som döljs i snö kommer fram vid tö
Myosotis
Oj vad mycket snö ni har kvar blink.gif Här i Skåne är det i princip barmark nu, bara snö/is på skuggiga skogsvägar och lite snövallar i vägkanterna.

CITAT (vitavargen @ 27-03-2010, 22:51) *

rotfl.gif

Sussie F-Flower
Men nu har det hänt saker...!!! yahoo.gif
Tulpaner och narcisser har kommit upp ca 20 cm. (efter husväggen såklart).
Tom några blad på kaprifolen har slagit ut... (också efter husväggen)
Flugorna surrar och gör FLERA flugur!!! Och imorse såg jag, för första gången i år, 2 st nässelfjärilar i kärleksakt.
Snödroppen har tittat upp ur den ca 2 dm djupa snön och imorgon så slår den nog ut. wub.gif

Fåglarna kvittrar så otroligt intensivt varje morgon så man tror nästan att krävan ska hoppa ur dom. Jag blir sååå full i skratt när dom visslar och har sig. Nu har jag lärt mig hur en av hackspettarna låter också! laugh.gif

Noak: Vart bor du, ungefär?
vitavargen
CITAT (Sussie F-Flower @ 12-04-2010, 22:30) *
Men nu har det hänt saker...!!! yahoo.gif
...

Kul att du är så glad.

Visst är det vackert med snö, men när liv visar sig i naturen är väldigt vackert också.

Betty
Även om resten av trädgården ännu sover under flera decimeter snö så har faktiskt hela garageuppfarten tinat fram. Det knastrar skönt under fötterna av att äntligen få gå på grus. smile.gif
Sussie F-Flower
CITAT (vitavargen @ 12-04-2010, 22:44) *
Kul att du är så glad.

Visst är det vackert med snö, men när liv visar sig i naturen är väldigt vackert också.

JAAA, biggrin.gif för det börjar att "spritta" i kroppen då... laugh.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Betty @ 12-04-2010, 23:08) *
Även om resten av trädgården ännu sover under flera decimeter snö så har faktiskt hela garageuppfarten tinat fram. Det knastrar skönt under fötterna av att äntligen få gå på grus. smile.gif

Vad härligt! Förstår precis vad du menar! tummenupp.gif

Igår tog jag bort mitt "knaster" i form av att jag grävde fram mina rhoddisar som är planterad efter den norra väggen.
Fick gräva bort ca 3-4 kubikmeter packad och stenhård snö, och då kastade jag den dit, där snön redan hade tinat bort, dvs GRUSGÅNGEN!
Då blev gruset fullt av snö och is igen, fast idag så var det nästan (!) borta! blush.gif
Alba
I går passerade 3 svanar på väg norrut.
Den första Scillan har tittat upp mot husväggen. Snödrivorna är fortfarande ca 1 m men infararten till huset är helt snöfri.
Vägarna är snöfria och i helgen började alla barn ta fram cyklar. Det var en väldig aktivitet på gatan.
ingrids
Krokusar siktade vid mer än en södervägg inne i mer eller mindre centrala Umeå - woppi!

På min egen plätt ligger mycket av drivorna kvar, men jag ser nästan hela trädgårsstolarna och säkert en halvmeter trädgårdsmur samt toppen av den fula, fula högen av grästorv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon