Full version: Profilbild
cic
Jag har alltid för stora bilder.. I många andra forum så ändras bildstorleken när man laddar upp den, men inte på odla inte.. Hur f-n gör man? Jag har ett svagt minne av att jag "förr" öppnade mina bilder i typ paint eller nåt, men tror inte att jag har det nu. Varför jäklas det för mig?! Jag lägger gärna upp en bild på mig och min lott, men inte om det ska trilskas. *tjurar*
Alba
Gå in på Start > Program > Tillbehör - här brukar Paint ligga.
Myosotis
Annars om du högerklickar så kan du välja "öppna med paint" eller (om det inte skulle finnas med där) öppna med valfritt programm.
cic
TACK, jag ska prova. Det som stör mig dock är att jag verkar förlora själva orginalet när jag gör om bilden. Det gillar jag inte.
Myosotis
Nejnej! Det är INTE bra! Klart du ska vara rädd om originalet som har högre upplösning. Välj "spara som" och ändra namnet på bilden och/eller spara den i en annan mapp. Min dator brukar fråga om jag verkligen vill ersätta bilden med en annan som har samma namn, gör inte din det?
cic
Den frågar ju om jag vill spara ändringar.. jag fotar en del men redigerar inte så mycket. Och när jag gör det är det för att originalet inte är så bra. smile.gif Och då gör jag det i FS. Men jag ska nog få till en snygg bild.
Myosotis
Sparar du ändringen så sparar du den under samma namn, dvs du ersätter originalbilden med den redigerade. Ändra namnet på den ändrade bilden innan du sparar så ska det bli rätt tummenupp.gif
cic
Ska prova! TACK för support! smile.gif
Myosotis
Lycka till! Bara fråga igen om det inte går, kan inte jag hjälpa dig kan säkert någon annan. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon