Full version: Julpynt
Adri-Anne
När tar ni ned julpyntet?
1 januari har jag fått nog, då åker det ned i lådan igen.
Det enda jag gärna vill ha kvar är adventsstakarna, tycker vi behöver allt ljus vi kan få , nu när det är så mörkt.
Men blommorna behöver att komma i fönstren och få ljus, dom står alldeles för mörkt.
renate
Trettondagen är julen slut för min del,hemma i Tyskland var det efter nyår granen åkte ut.Till Knut vill jag inte har granen kvar,jag plocka ner allt på en gång,granen, ljusstakarna, tomtar,allt åker i lådan.Jag är nästan trött på julpynt redan nu,men till trettondagen får det vara kvar.
Renate rolleyes.gif rolleyes.gif
Fialotta
Mitt pynt åker bort efter nyår...
men har kvar stakarna ett tag till...dom behövs
här i mörkret...slingorna i trädgården får oxå vara kvar
av samma anledning smile.gif
Hannele
Maken fyller år den 19:e december, då måste vi vara klara med allt julpynt. laugh.gif
En av sönerna fyller år den 21 januari och då måste vi ha städat bort allt julpynt.
Fats så länge har vi väl inte väntat någon gång...
*Felix matte*
Troligtvis blir det så att allt utom stjärnor och ljusstakar plockas bort 2 jan.
Slingorna och utegranen får också stå kvar ett tag.... lyser fint på kvällarna.
Ewelina
blink.gif OOOpss jag har mitt till trettonhelgen o verkligen njuter av det, men sen åker det ner i lådan o förpassas till den mörka källaren.

ewelina
Betty
När barnen var små så väntade jag med att städa ut julen till tjugonda-knut och så hade vi julgransplundring - allt enligt traditionen.
Numera orkar jag inte hålla mej längre än till trettonhelgen, då åker alltihopa ut, granen - alla tomtar, julgardinerna, girlanger och annat julpynt.
Sedan styr jag kosan till närmaste ICA-, Konsum-, eller blomsteraffär och inhandlar årets första tulpanbukett! wub.gif
Adri-Anne
CITAT (Betty @ 29-12-2003, 23:30)
Sedan styr jag kosan till närmaste ICA-, Konsum-, eller blomsteraffär och inhandlar årets första tulpanbukett!  :wub:

[QUOTE]

Nu skall här köpas tulpaner. Trudelu wub.gif wub.gif biggrin.gif biggrin.gif
Tack för tipset. wub.gif biggrin.gif biggrin.gif
Ann-Christin Lindberg zon II
Jag fick, till min stooora förtjusning, en tulpanbukett på tredjedag jul! LYCKA! wub.gif rolleyes.gif

Julpyntet får nog hänga i ett tag till, blir väl bortplockat runt tjugondag Knut, tror jag! wacko.gif
Ewa L
Jag hänger kvar vid 20:e dag Knut och då är det faktiskt med lite sorgset hjärta jag plockar ner allting. Är nog väldigt pjoskig med alla sorters avsked. sleep.gif unsure.gif
Monica M zon 4
Tjugonda Knut dansas julen ut! Låter mitt vara kvar till dess! Tycker det är mysigt med alla tomtar och annat pynt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon