annicaF
Hej,

Jag bifogar en bild på hur en av mina klematisar ser ut. Den står i rabatten, och stod redan så när vi flyttade in i huset för 1,5 år sedan. Nu vet jag inte vad jag ska göra med den, redan när vi flyttade in så tyckte jag att det allt såg lite trassligt ut, och det ser ju inte ut att bli bättre. Skulle vilja att den klängde på något annat och snyggare smile.gif

Kan jag klippa ner den här klematisen nu i vår? Eller kan det göra att den inte orkar komma igen? Jag vet inte vilken sort det är.

Jag finns på västkusten i stenungsundstrakten.

Finn Klematis
CITAT (annicaF @ 29-03-2010, 15:25) *
Hej,

Jag bifogar en bild på hur en av mina klematisar ser ut. Den står i rabatten, och stod redan så när vi flyttade in i huset för 1,5 år sedan. Nu vet jag inte vad jag ska göra med den, redan när vi flyttade in så tyckte jag att det allt såg lite trassligt ut, och det ser ju inte ut att bli bättre. Skulle vilja att den klängde på något annat och snyggare smile.gif

Kan jag klippa ner den här klematisen nu i vår? Eller kan det göra att den inte orkar komma igen? Jag vet inte vilken sort det är.

Jag finns på västkusten i stenungsundstrakten.

Hej!

Jag klarar inte av artbestämma Din klematis. Kommer Du ihåg om den
blommade tidigt eller sent. Hur såg blommorna ut, hur stora var dom?

Finn
Bassam
Hej
Iallafall om du beskär fel, de ska inte blomma bra det här året men det ska bli stark och ska blomma bra nästa år.

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon