Full version: Oj så spännande!
tvilling77
Nu har jag, äntligen beställt efter många om och men! Det blir en del "pröva på"....men som sagt så har jag gynsamma lägen på vissa ställen i trädgården! :-)

Dessa beställde jag från Hortogreen:

Frulingsduft
great maidens blush
mme plantier
mme boll
rosa mundi
Peace
Flammentanz

Och från Floralinnea beställde jag:

John davies
Duchesse de montebello
Belle de crezy
Dessutom beställde jag en austinros för det varmaste stället jag har bara för att prova och det blev
crown princess Margret

Jag är nöjd med mina val och jag hoppas att jag har tänkt rätt i var dessa ska placeras men det får jag väl se nästa år! :-)
Vad tror ni om mina val?
renate
¨Det ser ut att du gjorde ett bra val,jag har några av de du beställt och de flersta är jag nöjd med här i zon 4.

Maidens Blush första blomma.JPG

tvilling77
Ja det ska bli kul! Vissa av dem är på prov men det ska bli spännande! det kommer att tillkomma fler härdiga kanadensare oxå från min lokala plantskola men dessa köper jag till våren! man måste ju "krydda" till det lite och se vad man kan få att funka! :-) det ska bli kul!!
Kajsa
Vad roligt tvilling, vi gläds med dig. Bara gobitar där. Du får fota i sommar !
tvilling77
Tack Kajsa! trodde aldrig att jag skulle bestämma mig!! ;-) Ska bli väldigt spännande! Jag lovar att fota i sommar!!

Tror du Kajsa att jag måste plantera gallicorna där det är som varmast eller tror du jag törs plantera dessa där jag redan har Louise Bugnet..det är oxå ett rätt så skyddat soligt läge, dock mer fritt!

mme plantier var lite av ett impulsköp eftersom hon ser ut att blomma så vackert och sägs lukta gott!
tvilling77
hmm..kände att jag faktiskt glömde 2 viktiga rosor!! Prairie Joy och Morden blush!! Så jag la till dessa i beställningen...oj oj....billigt blir det ju inte...ha ha
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon