Full version: efterlysning av växt
juniorkickstart
Hej alla entusiaster! Jag letar efter en krukväxt jag var så himla förtjust i som barn som min mormor hade. Den var grön, lite mellangrön sådär, nästan ljusgrön, och luden. Den har aldrig blommat vad jag har sett och den avger en slags citrusdoft skulle man kunna säga.

Nu har jag försökt rita den ungefär här men jag är oerhört dålig på att rita så det ser mest ut som en gran... Haha. Men jag har för mig att den växte ungefär sådär, (perspektivet från sidan) och att "bladen" såg ut ungefär sådär som där jag har skrivit "uppfrån", uppifrån. Men gå inte för mycket efter min bild för jag är som sagt oerhört dålig på att rita!

[attachment=48530:blad.png]

Iallafall, är det någon som har en aning om vad det är för växt? Vill verkligen veta! Tack på förhand.
varghem
Doftpelargon kanske???
ingrids
Hej,
egentligen mest baserat på att den är en mormorsväxt, luden och doftar typ friskt citronliknande/rengöringsmedel undrar jag om det är en rosengeranium du menar, men jag chansar verkligen en hel del unsure.gif
mojan
Tror också på doftpelargon. Förslagsvis Doktor Westerlunds blomma.
juniorkickstart
tusen tack, en doktor westerlundsblomma (rosengeranium) var det! ni är bäst! nu blev jag glad här. skall genast leta upp något ställe jag kan inhandla den på.
varghem
Såg dom säljer sticklingar av just såna i dom flesta växtbutikerna just nu...
juniorkickstart
jaså, får leta upp någon butik i veckan och kika efter! tack, åter igen!
varghem
Om du bor nånstans Trollhättan Uddevalla så finns både blomsterhallen, blomsterlandet, Plantagen och Nisses växter. Såg sticklingar på alla ställena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon