nikkki66
Hjälp!!! Jag har en "riktig" bananplanta och vet inte hur den ska skötas under vintern. Har nu inga blad kvar på den. Den står rätt så ljust och i närheten av ett akvarium (öppet), så det ska det inte vara nåt fel på...?? Har den en viloperiod som många andra växter, eller håller den på att dö???? Tacksam för hjälp biggrin.gif
nikkki66
Den var jätte stor och fin i sommras!!!!
andreas i uppsala
Du kan vara lugn,den håller inte på att dö.Det kommer att explodera igen i sommaren.
mvh
andreas
nikkki66
TACK hoppas verkligen det!!!! biggrin.gif Det är lite skillnad på ett blad i veckan o inga alls!!! GOTT NYTT ÅR TILL ALLA
jennypenny
Jag har också en bananplanta men jag har aldrig upplevt att den har kommit i någon viloperiod. Däremot brukar blanden längst ner gulna och jag brukar ta bort dom så får plantan en tjockare stam. Min planta står ganska ljust och verkar trivas med det. Vattnar den måttligt och ger ingen direkt näring på vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon