Full version: ok eller ej?
Malin_MeL
Igår satt jag(kvinna) och en (manlig)kollega och diskuterade en konstruktion som jag håller på med.
Det gick förbi en tjej i klackskor och knälång klänning och kollegan sa till mig
"Är det den nya stilen på kvinnor på kontoret, så spelar det ingen roll om konsolen du gör blir bra eller inte"

Är det här en ok kommentar eller ej? vad tycker du?
skogstroll
mansgris... "vad fan menar du med det?" hade jag sagt tror jag. Patetiskt är det i alla fall så tyck synd om karln bara
hattstugan

NEJ! Tycker inte det är OK!
*Stintan*
Kommentaren säger väl mer om din manlige kollega än om tjejen. Plumpt!
Aqvakul
Skitdålig kommentar!
GunnellF
Typisk manlig korkad kommentar, om du frågar mig. Personligen tappar jag respekten för män som uttrycker sig på det där sättet dvs med andemeningen att så länge tjejer är snygga så spelar det inte så stor roll vad dom gör.
pejori
CITAT (Malin_MeL @ 01-04-2010, 12:13) *
Igår satt jag(kvinna) och en (manlig)kollega och diskuterade en konstruktion som jag håller på med.
Det gick förbi en tjej i klackskor och knälång klänning och kollegan sa till mig
"Är det den nya stilen på kvinnor på kontoret, så spelar det ingen roll om konsolen du gör blir bra eller inte"

Är det här en ok kommentar eller ej? vad tycker du?

Inte ok. komentar.
Kunskapen sitter inte i dresskoden thumbdown.gif
Meriona
Det beror väl alldeles på hur det sades och hur väl man känner personen. Jag som bara jobbar med karlar kan ta en sån kommentar om det sägs med ett leende. De brukar få värre saker att käka upp tillbaka. smile.gif
Malin_MeL
Han skrattade jättemycket och tyckte att han var jätterolig, men han fick veta att jag inte uppskattade det. Så han kände sig nog lite dum, en stund.
Jag tog väldigt illa vid mig, blev ledsen.

Det som retar mig mest är att HAN säger ett skämt, JAG blir arg och ledsen, JAG går och tänker på det i flera dagar....HAN har ju säkert redan glömt det vid detta laget.
Huggorm
Ett klumpigt skämt bara, det var knappast illa menat. Inget att gå och gruva sig över.
Myosotis
Särskilt om du blev ledsen är det ju en dum kommentar, man ska inte gå omkring och såra sina kollegor. thumbdown.gif Det kunde ju ha varit en god vän som var ironisk, men som omständigheterna var nu tycker jag verkligen att det var olämpligt. Jag skulle nog inte ha diskuterat detta med honom, kanske bara helt kort sagt att det inte var kul, och sen för all framtid tappat respekten för honom och undvikit honom, sån är jag. Man blir ju mer sårad om det är en nära vän eller en släkting som säger så.
mamamaggan
Inte OK tycker jag . Klumpigt och dumt sagt. Man tappar respekten för en sådan man.

Synd att det nu är du som blir arg och ledsen , men jag förstår ett du blir det för det skulle jag också bli .

Har jobbat som ensam kvinna bland en massa män och hörde aldrig , vad jag kommer ihåg , några sådana kommentarer . Däremot fick vi en ny manlig chef som var den största mansgris jag någonsin träffat , då slutade jag jobba där och skaffade mig ett nytt jobb.

zaaritha
Vilken typisk man! Tyvärr.................
M i Mälardalen (zon 2)
Nej det är inte OK. Men ibland ramlar säkert grodor ur munnen utan eftertanke hos båda könen...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon