Krokodilen
Finner det helt otroligt oavsett vilket. Men budlejan har faktiskt gröna blad längst ner, inte bara några få utan många.

Antingen har dom övervintrat under snön. Eller så är det nyutslaget. Men jag kan inte komma ihåg att det var grönt i december när snön kom.

Vad tror du?
Alexander-VG-zon3
skulle tro att det är snön som har skyddat bladen, ibland är det inte kylan som gör bladen bruna utan också blåst och sol. nya blad brukar inte buddleja få såhär tidigt de vill ha lite mer värme först.
Aqvakul
säkert gamla blad, som flaxss säger..
skogstroll
jag har vart ute i trädgården precis och är rätt överraskad av hur mycket grönt det är som inte dött. Rosor, tranbär, nävor (fast de överlever ju nästan allt) mm. Kul att se att tranbäret ser så frodigt ut trots att det bara är april. Ser nästan ut som om det växt under vintern...

Snön har gått hårt åt rosorna tyvärr som gått av på en del ställen. Hoppas det inte gör för mycket skada.

Katten och jag satt på tänkarbänken (en timmerstock uppe på berget) i solen en stund, det var inte heller helt fel smile.gif nu skiner sola så det kanske är bäst att gå ut igen
Krokodilen
CITAT (skogstroll @ 01-04-2010, 17:34) *
jag har vart ute i trädgården precis och är rätt överraskad av hur mycket grönt det är som inte dött.

Jag blev verkligen förvånad när jag skulle ta bort och kasta frösådda plantor av helt röd rudbeckia som blommade i rabatten förra sommaren. Alla fyra plantorna har överlevt. Och dom är inte härdiga enligt allt som skrivits. Måste vara snön som skyddat så väl.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon