Full version: Ödesträd
djur7
Hejsan och Glad påsk.
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av ödesträd. Hur man sköter det under hela året. Köpte en ifjol men som tyvätt dog nu för inte länge sedan klarade hela vintern men sedan ..... Jag tänkte köpa ett nytt nu.
Tacksam för alla svar.
*Stintan*
Trodde min hade dött också men lät den stå kvar bakom en gardin där den bara fick väldigt sporadiskt med vatten. Rätt som det var så började den till min förvåning skjuta nya skott och t.o.m. blommade. Av det drog jag slutsatsen att den behöver vintervila men det finns säkert någon som kan den växten bättre än jag.
mamamaggan
Ödesträd kan se helt döda ut under vintern men de brukar komma igen framåt våren. Så gör mina.

Jag har ett par stycken och jag har dem ljust men inte för mycket sol. Klipper ner dem på våren , en del börjar växa till sig redan i januari och då blir det bara långa långa rangliga skott . Har man tur kan man få sticklingar av dem .

Har satt om dem och nu börjar de ta fart . Efter att jag satt om dem väntar jag några veckor innan jag ger dem gödning , det får de sedan en gång i veckan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon