Full version: Talang 2010
netha
Freddy Amigo bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Herreje vilken talang!
Aqvakul
Absolut - lanseras han som en ny Paul Potts..
Inga från Närke
En oväntad talang.

Ett bra program men jag förstår inte vissa som har sökt hur de kan tycka de har talant men det är ju som vanligt vid alla talangtävlingar tyvärr.
Aqvakul
CITAT (Inga från Närke @ 02-04-2010, 21:36) *
En oväntad talang.

Ett bra program men jag förstår inte vissa som har sökt hur de kan tycka de har talant men det är ju som vanligt vid alla talangtävlingar tyvärr.

Jag tror att det är medvetet som man släpper fram en del tokstollar för att locka till skratt..
diva&hero
CITAT (netha @ 02-04-2010, 20:46) *
Freddy Amigo bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Herreje vilken talang!

Han var så bra!!! Fick gåshud när han sjöng! Och tårögd.. Min första tanke var också Potts!
netha
CITAT (diva&hero @ 02-04-2010, 22:07) *
Han var så bra!!! Fick gåshud när han sjöng! Och tårögd.. Min första tanke var också Potts!

Så var det för mig också, gåshud --- lättrörd, tårarna rann och jag bara log, smile.gif

Honom kommer vi att få se mycket av framöver ... hoppas bara att han också fortsätter
sjunga för gamla och sjuka.
Aqvakul
Freddy sjunger..
netha
CITAT (Aqvakul @ 02-04-2010, 22:37) *

wub.gif
Platinum
Helt suveränt bra och så otippat, det hade jag inte väntat mig.
Aqvakul
Fast Expressen hade hela storyn i förväg... (programmet är ju inspelat)
Biggan_
Fantastisk talang! Jag fick också gåshud när jag hörde honom sjunga!
Fny
Ja det var grymt bra faktiskt! biggrin.gif
mamamaggan
Såg tyvärr inte programmet så tack för länken !!!

Ojojoj , sa ni rysningar och tårar ? Här också !
netha
Hoppas verkligen att denne bluff går vidare till final ... Handplockad av Bert Karlsson och redan etablerad artist. thumbdown.gif
netha
Åh herreminje ... Jill Svensson med Lascia Ch’io Pianga (på svenska) bravo.gif wub.gif

Blev rörd så tårar rann ... otroligt vilken talang och bara 14 år! tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (netha @ 14-05-2010, 21:13) *
Åh herreminje ... Jill Svensson med Lascia Ch’io Pianga (på svenska) bravo.gif wub.gif

Blev rörd så tårar rann ... otroligt vilken talang och bara 14 år! tummenupp.gif

en riktig rysare.. man trodde knappt sina öron.. wub.gif
Platinum
CITAT (Aqvakul @ 14-05-2010, 21:16) *
en riktig rysare.. man trodde knappt sina öron.. wub.gif

Så sant det är sagt, för ovanlighetens skull har jag röstat på en musiktävling. Tillhör dem som anser man inte kan tävla i musik, men detta är ju en talang utan like.
netha
Japp ... Jill till final!!!! wub.gif

Fy f..n ... stora bluffen gick vidare till final. thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif
Aqvakul
Bert har en räv bakom varje öra...
Uggi
Ja minst en kanske flera. naughty.gif
pejori
CITAT (netha @ 14-05-2010, 21:27) *
Japp ... Jill till final!!!! wub.gif

Fy f..n ... stora bluffen gick vidare till final. thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif

Varför kallar du honom för "bluff"?
Sjunger han inte själv?
Jag tror du syftar på, att han är känd i Norge, men en talang är han likafullt.
Det Att han redan är etablerad, har ju inte varit ett hinder i andra tävlingar, typ Idol, Fame factory och dyl.
netha
CITAT (pejori @ 15-05-2010, 12:09) *
Varför kallar du honom för "bluff"?
Sjunger han inte själv?
Jag tror du syftar på, att han är känd i Norge, men en talang är han likafullt.
Det Att han redan är etablerad, har ju inte varit ett hinder i andra tävlingar, typ Idol, Fame factory och dyl.

Detta är ju talangtävling ... då ska inte etablerade artister komma och låtsas att de är nybörjare.
Han är ju ganska känd i Sverige också ... bl.a turnerat med Riksteatern och gästade Rapsody m R Wells.
Läste du länken i mitt inlägg?

LÄNK

Idol och Fame Factory var inga talangtävlingar
Aqvakul
Skulle inte förvåna mig ett dugg om han redan innan tävlingen hade ett kontrakt med Bert, som ju supportar honom helt ohejdat..
netha
CITAT (Aqvakul @ 15-05-2010, 21:06) *
Skulle inte förvåna mig ett dugg om han redan innan tävlingen hade ett kontrakt med Bert, som ju supportar honom helt ohejdat..

Visst kan det vara så.
pejori
CITAT (netha @ 15-05-2010, 20:50) *
Detta är ju talangtävling ... då ska inte etablerade artister komma och låtsas att de är nybörjare.
Han är ju ganska känd i Sverige också ... bl.a turnerat med Riksteatern och gästade Rapsody m R Wells.
Läste du länken i mitt inlägg?

LÄNK

Idol och Fame Factory var inga talangtävlingar

Men att kalla honom bluff, är väl att ta i?
Jag kan ha fel, men jag uppfattar tävlingen så, att du ska ha en talang, inte att du måste vara "nybörjare" dunno.gif
Förra årets vinnare, hade turnerat under flera år med sitt trolleri.

CITAT (Aqvakul @ 15-05-2010, 21:06) *

Det har han säkert, eftersom Bert bad honom söka och har "handplockat" honom.
Motti
Håller på Sussi eller Susan som är brottare och har änglarlöst och dessutom är från Huskvarna mina hemtrackter.Hon har änglaröst rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Motti @ 16-05-2010, 01:51) *
Håller på Sussi eller Susan som är brottare och har änglarlöst och dessutom är från Huskvarna mina hemtrackter.Hon har änglaröst rolleyes.gif

Heter hon inte Jill?
pejori
CITAT (Aqvakul @ 16-05-2010, 07:35) *
Heter hon inte Jill?

Jill heter hon ja.
Håller också på henne, en duktig tjej. tummenupp.gif
Motti
Efter som Jill Svensson kommer från mina trakter så håller jag på henne hon sjunger som en näktergal och så ung , plus att hon är brottare också härlig kombination tummenupp.gif
netha
Mina två favoriter Freddy Amigo och Daniel Lozakovitj gick till final ...
får erkänna att här rann många glädjetårar. yahoo.gif
biggrin.gif
Aqvakul
Fem sångare och ett underbarn i finalen - lite märklig fördelning...
Aqvakul
Rätt Jill vann! yahoo.gif
Meriona
Vem var Jill, nån som sjöng? jag såg bara ettan och tvåan och röstade på tvåan. Ett begåvat barn är mycket mer värt att vinna än nån annan tycker jag, och Daniel (tror jag han hette) var verkligen fantastisk.
Platinum
Jag dubbelröstade, Daniel och Jill, unga människor med riktig talang båda två så jag kunde inte välja. Den ena av mina utvalda vann så utgången blev bra tycker jag.
netha
Grattis Jill ... Här rann tårar när hon sjöng och ännu fler när hon stod som vinnare. Ömskar henne all lycka framöver.

Grattis Jill ... Här rann tårar när hon sjöng och ännu fler när hon stod som vinnare. Ömskar henne all lycka framöver.
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 04-06-2010, 22:00) *
Vem var Jill, nån som sjöng? jag såg bara ettan och tvåan och röstade på tvåan. Ett begåvat barn är mycket mer värt att vinna än nån annan tycker jag, och Daniel (tror jag han hette) var verkligen fantastisk.

Är 14 år tillräckligt ungt?
Meriona
Jodå det är ungt, men 8 år är klart mycket yngre. smile.gif Och att lära sig hantera ett så svårt instrument som fiol... bravo.gif
Aqvakul
Tyvärr är jämförelsen omöjlig... man får gå på känslan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon