Full version: krolliljor
4:an
jag sådde frö från krollilja för ca 2 mån sedan...läste på "bruksanvisningen" och tyckte jag följde den, men inget har hänt...finns det någon som har någon erfarenhet av frösådd av krolliljor och hur lång tid det tar innan de tar sig???
vanjalarsa
Jag sådde vit krollilja en gång för länge sedan. Ställde den ute över vintern. PÅ våren var krukan i stort sett bottenfrusen och jag tänkte kasta det. Av en händelse gjorde jag inte det utan ställde den i kallväxthuset. När det blev lite mer vår hade det grott. Den lever än men har inte blommat.
lycka till!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
det ger mig förhoppning...alltså skall krukan ut och glömmas bort i princip, då? Tack skall du ha!
lenaandersson
Från sådd till blomma tar det 7 år. lycka till.
vanjalarsa
CITAT (lenaandersson @ 04-04-2010, 18:32) *
Från sådd till blomma tar det 7 år. lycka till.

Det finns olika bud om det. tack ändå!
vanjalarsa
vill bara berätta att min egensådda vita krollilja har blomknopp.
Hipp hurra vad jag är glad !!
Grattis! Så kul! Du kan kanske lägga in en bild sedan ???
Anki V
CITAT (vanjalarsa @ 23-05-2010, 14:24) *
vill bara berätta att min egensådda vita krollilja har blomknopp.
Hipp hurra vad jag är glad !!

Spännande att se om den blir vit....jag har sått en hel del liljor och alla har inte precis blivit vad jag tänkt…… men det är ändå något speciellt med ”egna” liljor.

/A
vanjalarsa
jag ska försöka fixa till en bild sedan. Tycker att det är svårt att få med bilder i tråden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon