Stjärnflocka
Jag har en rabatt under en tall, som ligger i sol-halvskugga. Trots att det är torrt har jag vågat mig på att plantera en rhododendron, och nu vill jag ha tips på bra perenner att samplantera med denna.

Som det är nu är det alldeles tomt runtomkring och ser allmänt bedrövligt ut, så jag behöver både lite högre perenner och någon bra marktäckare. Det ska vara något som passar med rhododendronens mörka glansiga blad och vitrosa blommor. I rabatten intill har jag lammöra, vit iris, spansknäva och några olika funkior.

Någon som har lust att hjälpa mig med detta? Hoppas på många bra förslag! thanks.gif
Bassam
Hej
DU KAN TÄNKA PÅ DOM ( hostor , aklejor, brunnäva, smällglim och cyklamen. Hortensia – humle –Rhododendron- murgröna )
H:Bassam
Vimsa
Myskmadra har jag som marktäckare i ett ganska skuggigt och torrt hörn av trädgården. Lyser fint på försommaren med små vita blommor.
Stjärnflocka
Tack snälla för era svar! Nu ska jag kolla upp era tips i Stora trädgårdsboken, det blir trevlig kvällsläsning efter en tuff dag på jobbet. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon