Virgo
Jag menar tvärtom,
Dricka goo wiskey eller hur det nu stavas o surfa på odla.
Gott nytt år på er alla växt-o-maner (fin särskrivning)?

Hoppas nuya året blir bättre än det gamla sketna och att alla sjukkdomar o speciellt cancer n utrotas.

Har ni alla fingrar kvar? Jg har det! Hur som helst ha det bra med alla alla gröna fingrar.
Skål o gott nytt år!!
wub.gif tongue.gif wub.gif
abborrmaster
SKÅL
*Felix matte*
Skål på dig oxå!
Whiskey... Nej, inte i min smak! hellre då jordgubbssaft biggrin.gif

"Hoppas nya året blir bättre än det gamla sketna och att alla sjukkdomar o speciellt cancer n utrotas."

Det finns en sjukdom som är ännu djävligare än cancer
den heter KOL
Ca 2500 - 3000 dör av den varje år!
abborrmaster
dääääm raiiit
Betty
Instämmer med er ni tidigare talare, både Wille, Simon, och Agneta!!! Gooood whiskey - inte att förakta, Skål Wille!!
SKÅÅÅÅL på dej med Simon,
och ...nåja....skål i jordgubbsaft på dej då Agneta
- jag är så glad att jag lyckats sluta röka!!! wub.gif
Gott Nytt År!!!
Nanna
Gott nytt år alla odlaläsare!!! Från ett vintrigt och över 20 grader kallt Dalarna!
abborrmaster
morääättäärrr.... jg menar gurka.....

öööööö var var jag.. just det...

SKÅL---
bärs och drinkar för fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6&SImon
lilla mamma
Instämmer.

KOL-drabbade är ingen höjdare att vårda.
Tänk att se någon kvävas långsamt, långsamt.

SLUTA RÖKA !!!!!!!

ta en whisky, det rensar kärlen
abborrmaster
wiskey på sju bokstäver.... R E N A N D E i korsordet...

hyggligt nykter nu iallafall *gäspar*

men tokigt trött... ska hålla mej uppe hela dan (Varit uppe hela natten)nså jag inte pajjar dygnsrytmen

/Simon
Adri-Anne
Nej whiskyn får vara för mig, men en cointreau i små doser okej. Har lite svårt för spritsmaken, så maken får ha sin cognac i fred.
Hannele
Jag tackar aldrig nej till wiskey i kaffet! Inga nyårslöften om den saken...

Man bär tunga stenar bättre efter ett par glas vin!
Skål på er!
Ella
Gott nytt år på er allihopa

Och ett nytt gott år önskar jag mig eller i alla fall ett bättre än det förra.

Att utrota cancern och KOL låter som en bra ide tycker jag som förlorat både mor och far till cancern förra året och som lök på laxen passade även min bästa vän att dö 37 år gammal!

Det kan väl inte bli värre i alla fall... huh.gif

Grävde och grävde gjorde jag så det kommer säkert att blomma vackert i min lilla täppa.

Jag har fått ett varumärke. Var på fest och då frågade en av kvinnorna där; AHHHH är det du med alla blommorna! Kul så om jag träffar någon trevlig som råkar känna någon granne så hittar den i alla fall hem till mig. biggrin.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif

Inget ont som inte för något gott med sig i alla fall wub.gif wub.gif wub.gif

Nyårskramar till er alla vänner på odla smile.gif för allt stöd och hjälp och alla goda ideer wink.gif
Annki
Jag undrar om man inte ska hålla sig till hallonsaft och nyttiga teer? Den där fransmannen - Louis Roederer, eller vad han hette, som vi kolkade i oss i natt har spökat i mitt huvud hela dagen...
Tommy
Ååå... nu kommer ni bli avis: Jag fick min favvowirre i julkapp, nämligen en 15-årig Linkwood Singel Highland Malt.

Smälter i munnen som en maräng. Sticker som ett snällt bi och eftersmakar som en sen varm kväll i juli.
*Felix matte*
CITAT (Tommy @ 02-01-2004, 18:05)
Ååå... nu kommer ni bli avis: Jag fick min favvowirre i julkapp, nämligen en 15-årig Linkwood Singel Highland Malt.

Smälter i munnen som en maräng. Sticker som ett snällt bi och eftersmakar som en sen varm kväll i juli.

Varit på kurs hos Carl -Jan ? laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
Annki
Får så där små söta bebisar verkligen dricka Whisky? Men beskrivningen av smaken var gudomlig! laugh.gif
Berith
Gott nytt år till dej också, Wilhelm. Håller tummarna hårt hårt hårt för att dina önskningar ska slå in! wub.gif

Såklart ett gott nytt år till er andra också. sleep.gif

Jodå, det blir nog åtskilliga besök här på odla, det går ju bara inte att låta bli, wink.gif men nu när det är ett par dm snö funderar jag inte så mycket över trädgårdsarbete.

Njaae, avis på whiskyn blir jag inte - gillar mer söta sliskiga saker. tongue.gif
Tommy
Nä, lilleman får allt titta på när pappa njuter.

Beskrivingen är påhittad i njutningens stund och faktiskt precis som den smakar smile.gif

Berith: Vill du ha något sött och sliskigt? Måste det gå att dricka?? tongue.gif
Berith
Joo helst ska det gå att dricka. wink.gif I alla fall om det ska vara i kombination söt och sliskig.
yla
jag tar gärna en wiskey tongue.gif

skål
Mona i norr
God fortsättning på det nya året! Både cancern och kolen mår bra av en Wirre- pirre även på det nya året. Det ökar cirkulationen och dämpar de destruktiva tankarna. Våren, sommartiden och värmen känns närmare. Frökatalogerna inspirerar och ökar längtan till den nya växtsäsongen - den är snart här! :D
Liselotte i zon 3
Bättre sent än aldrig... Gott Nytt År på Er alla odlare. Sjukdommar i familjen har spökat ett bra tag så nu när jag gick in på favvo sajten så fick jag nästan gråten i halsen......ggguuuuuudddd va jag har saknat att få sitta i mörkret på kvällarna i ett tyst hus och gå igenom alla inlägg.

Nä...inte då griniga barn och än värre grinig sjuk karl.

Drycken som är att föredra är Champange i flaska med sugrör (testa den och säg sen om hela rummet snurrar eller inte) om inte det bjuds så varför inte några rena härliga tequila ....för matsmältningen förstås....."LOL"

liselotte
*Felix matte*
CITAT (Liselotte i zon 3 @ 03-01-2004, 19:56)
Bättre sent än aldrig... Gott Nytt År på Er alla odlare. Sjukdommar i familjen har spökat ett bra tag så nu när jag gick in på favvo sajten så fick jag nästan gråten i halsen......ggguuuuuudddd va jag har saknat att få sitta i mörkret på kvällarna i ett tyst hus och gå igenom alla inlägg.

Nä...inte då griniga barn och än värre grinig sjuk karl.

Drycken som är att föredra är Champange i flaska med sugrör (testa den och säg sen om hela rummet snurrar eller inte) om inte det bjuds så varför inte några rena härliga tequila ....för matsmältningen förstås....."LOL"

liselotte

Gott nytt på dig oxå!
"Griniga barn"... Näää utflugna... laugh.gif
"än värre grinig sjuk karl"... inte min wub.gif
"Champagne"... fööör bubbligt.... men låt gå... en gång om året biggrin.gif
"Sugrör".. hade barnen till saften laugh.gif

"ggguuuuuudddd va jag har saknat att få sitta i mörkret på kvällarna i ett tyst hus och gå igenom alla inlägg."... du är inte ensam wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon