pleximaster
06-04-2010, 06:46
Jag satte ca 30 meter boxbom i helgen... bara 20 meter kvar... och sedan 10 meter liguster också. Puh! Sedan är det bara kullerstensgångar sen kan jag börja plantera det roliga!

plexi
KarinSKARA
06-04-2010, 11:06
Låter som en väl använd helg
Lycka till med fortsättningen
lilla myran
07-04-2010, 11:42
Jag tänkte också planera buxbom, fast det blir nog inte i år. Hur mycket fick du betala för dina plantor? Jag har snabbt räknat på kostnad för mina ca 20 m och det blir svindyrt.
pleximaster
07-04-2010, 12:18
En granne hade satt förmånga sticklingar för 5-6 år sedan. Nu när de kom igång med trädgården efter något längre tid än planerat fick en massa över, då de nu gick att dela till mer än dubbla längden. Plantorna var ca 30 cm höga. Priset var en bråkdel av det jag skulle betalt från en plantskola, desutom är det kul att den kommer lokalt och är en gammal sort. Hade jag inte fick dessa plantorna hade nog detta projekt inte blivit av på länge då jag själv bara kan få fram en viss nängd sticklingar själv varje år.
mvh plexi
pleximaster
03-05-2010, 15:35
Nu börjar min kksträdgård ta form med buxbomen runt om...
köksträdgård 1.jpg
köksträdgård 1.jpg
köksträdgård 2.jpg mvh plexi
strandskatan
03-05-2010, 16:38
Supersnyggt, pleximaster! Jag älskar buxbom, har nog 100 meter buxbomshäck sammanlagt på 1000 kvm tomt, bara att trycka ner sticklingar runt rabatterna tätt, så har man genast en färdig häck. Har bara köpt tio plantor! Skulle gärna skänkt dig sticklingar, lilla myran, fast tyvärr bor vi 60-70 mil från varandra. Buxbom brukar klippas runt midsommar, du kanske kan hålla utkik efter någon som klipper då?