Full version: Ogräs?
Sara.
Om jag inte har helt fel för mig så är de inringade rosa/lila växterna en sorts ogräs...

[attachment=48709:Ogr_s.JPG]

I mitt projekt att plocka bort allt som jag inte vill ha kvar i "trädgården" har jag observerat att en massa små rosa/röda plantor nu är på väg upp och de är sammanlänkade med rejäla rötter. Oavsätt vad det är så vill jag inte ha det där... men min fråga är om det är samma "ogräs" som på bilden ovan?

[attachment=48710:DSCN1033.JPG]
GunnellF
Första bilden är Rallarros, Mjölkört dvs ett ogräs, Chamerion angustifolium och den nedre bilden kan vara detsamma, ja.
Sara.
Okej, när du säger det låter det bekant. Tack för ett väldigt snabbt svar, jag har inte äns hunnit logga ut smile.gif
GunnellF
CITAT (Sara. @ 06-04-2010, 14:33) *
Okej, när du säger det låter det bekant. Tack för ett väldigt snabbt svar, jag har inte äns hunnit logga ut smile.gif

Så lite så. Hittade detta roliga recept på späda skott av rallarros
Sara.
Har du provat det någon gång? Om jag hittar fler så tar jag bort dem även om de smakar bra/ ser bra ut haha.
Bassam
Hej

Jag tycker att man bestämmer själv vad är ogräs på sin trädgård .

Obs
Ogräs är växter som man tycker inte om och växter som tar stora mark med mycket näring och vatten och bara ge ful utsikt.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon