flouee
Jag har två frågor:

1. Det börjar bli trångt under lysrören: när kan man ställa plantorna i fönstren istället? Jag bor i Göteborg och fönstrena ligger i öster och har sol på förmiddagarna, resten av dagen är det ljust men inte direkt sol.

2. Hur gör jag med gödning? Kan jag använda samma som jag har till mina krukväxter? Samma dosering? Hur ofta?

Hoppas på att någon kan hjälpa mig smile.gif
Geranium
Hej, jag har också problemet med lysrören. I min trädgårdsbok står det att man kan börja ha dem i fönstret runt mitten av april.
Gödning vet jag inte hur starkt det ska vara men i samma bok (väldigt uttömmande) står det att cirka 6 veckor kan man börja göda lite försiktigt om man har mager såjord. Nån annan kanske vet mer?
Crazy4Flowers
Ja du ska kunna ge den näringen till alla växter eg.
Att vänta 6 veckor om man har sått i näringsfattig såjord tycker jag låter rätt orimligt. Jag planterar alltid med vanlig jord i botten och såjord i toppen där fröet ligger, då skulle man kunna vänta 6 veckor kanske.
Geranium
Ja, som jag skrev tidigare: det finns kanske fler som vet mer smile.gif - och det gjorde det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon