Full version: Ampellilja, enfärgad
netha
Var till Interflorabutik och skulle köpa några exemplar av vanlig enfärgad ampellilja...
gissa om min förvåning då jag såg att de tog 125 kr för en liten kruka. ohmy.gif thumbdown.gif

Det blev inget köp.
ingrids
För några år sedan kom en ampellilja som sas vara specialframtagen av NASA (om jag minns rätt) för att vara extra luftrenande - dyr var den i alla fall. Kan det ha varit någon liknande "patenterad" sort de hade? Den var grön men lite vridna blad.
netha
CITAT (ingrids @ 07-04-2010, 23:02) *
För några år sedan kom en ampellilja som sas vara specialframtagen av NASA (om jag minns rätt) för att vara extra luftrenande - dyr var den i alla fall. Kan det ha varit någon liknande "patenterad" sort de hade? Den var grön men lite vridna blad.

Nej ... det här var helt vanlig med enfärgade släta blad.
Jag ifrågasatte priset och fick svar ... de kostar så.
theseraphim
där jag jobbar tog vi 59:- senast vi hade den i 12cm kruka, den krusbladiga brukar hamna på ca 40:-. 125:- är rena ockerpriset!
Olle A
Jösses! ohmy.gif Jag skickar gärna mot portokostnaden om ni vill, men det får kanske bli lite varmare först.

Olle
netaave
Det fanns både tvåfärgad och enfärgad ampellilja bland småplantor på Blomsterlandet, 3 för 49 kr av alla sorter och det var mycket smått o gott där.
netha
CITAT (Olle A @ 08-04-2010, 06:57) *
Jösses! ohmy.gif Jag skickar gärna mot portokostnaden om ni vill, men det får kanske bli lite varmare först.

Olle

Du har PM smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon