anki/ronninge
[font="Franklin Gothic Medium"][/font] gu vad glad jag blev idag! rolleyes.gif

pumpen fungerar, tror att den var fast frusen i dammen!

så nu är den på gång.. smile.gif

nyare 046.jpg
ja nu ser ju inte dammen ut precis så här, just nu! smile.gif
skogstroll
härligt! bravo.gif min är upptagen och har legat i en lådda vid dammen (sladden sitter ju som fast...) men jag hoppas det ska gå bra.... tummenupp.gif
anki/ronninge
Håller tummarna för dig!!! yes.gif
CITAT (skogstroll @ 08-04-2010, 14:28) *
härligt! bravo.gif min är upptagen och har legat i en lådda vid dammen (sladden sitter ju som fast...) men jag hoppas det ska gå bra.... tummenupp.gif

Mony
Min pump frös sönder även om jag tog upp den och lade den inlindad uppe på land. Hoppas man kan köpa bara pumpdelen och inte behöver betala för hela rasket...
anki/ronninge
stackars dig! Ett bra tips är nog att (om man nu vill ta upp pumpen), at bevara den i en hink med vatten, så att inte delarna torkar och spricker sönder.
Hoppas du hittar reserv delar!
CITAT (Mony @ 18-04-2010, 12:29) *
Min pump frös sönder även om jag tog upp den och lade den inlindad uppe på land. Hoppas man kan köpa bara pumpdelen och inte behöver betala för hela rasket...

Maggan H
Vilken tur Anki och vad dammen ser läcker ut! tummenupp.gif

Allt är så kalt och färglöst men vips! så blommar både det ena o det andra, och bara grönskan i sig är så ljuvlig, allra helst vid vatten!
Mony
CITAT (anki/ronninge @ 18-04-2010, 12:38) *
stackars dig! Ett bra tips är nog att (om man nu vill ta upp pumpen), at bevara den i en hink med vatten, så att inte delarna torkar och spricker sönder.
Hoppas du hittar reserv delar!

Men, fryser den inte sönder av isen då? Trodde inte man kunde ha den i vatten under vintern, därför jag tog upp den.

Precis som andra så har jag ju grävt ner sladden så den är inte det lättaste att slita upp på vintern... whistling.gif
skogstroll
i morrn ska jag köra igång pumpen, hoppas den funkar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon