Full version: Svarta grenar
Digger
Oj, många rosor verkar ha fått svarta grenar i år. Är det kylan som ställt till det? Framför allt på en stor buske där alla grenar har nått ovan snön är alla grenar svarta eller mörkmörkbruna. Är allt dött?? Har provat att bryta några grenar, ett par går av direkt med ett knäpp, andra är lite segare. Himla svår vinter, på dom mindre rosorna har många grenar gått av pga snön verkar det som men där är grenarna grönare.
Ezereht
svart = dött... skulle jag nog säga japp.

Här är det också så, saker ovan snön är dött. Men precis under snögränsen är det grönt (på de jag kommit åt att titta på).
Kajsa
Jo vintern har gått hårt fram med våra rosor, har en massa svart ! Det blir säckavis i maj.
KarinÖ
Oj - vad gör man då? Klipper ända ner? Har sett detta på mina rosor också!
karin
Kajsa
Det brukar vara grönt längre ner, klipp dit men vänta tills våren är på ggn. med lite grönska. Då kan du se lite knoppar på det som lever på rosorna.
Bassam
Hej
Svarta grenar är död, ta bara svarta del inte mera för att Svamp och insekter lätt attackera döda delar..

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon