Myosotis
Nyfiken hur det ser ut där ni sitter. Skrivbord? Soffan? Eller är ni på jobbet?

Själv sitter jag här:

När jag sitter ute kan det se ut så här:

Fny
Åh gudars vad mysigt det såg ut i bild nummer två! Myyys! Själv sitter jag just nu i en svart ikea-soffa med benen på soffbordet och min lilla rosa laptop i knät. blush.gif
netaave
[attachment=48805:IMGP7350.JPG]
Myosotis
Kul att se! Kaffekopp ja, på min bild är det så välstädat så där står inte ens en tekopp. Annars brukar den alltid stå där. Jag passade på att ta bilden efter att jag hade fått ett städanfall för ett tag sen, annars skulle jag inte våga visa offentligt hur här brukar se ut... biggrin.gif

CITAT (Fny @ 09-04-2010, 12:20) *
...rosa laptop...

w00t.gif Finns de i rosa?!
netaave
CITAT (Myosotis @ 09-04-2010, 12:40) *
Kul att se! Kaffekopp ja, på min bild är det så välstädat så där står inte ens en tekopp. Annars brukar den alltid stå där. Jag passade på att ta bilden efter att jag hade fått ett städanfall för ett tag sen, annars skulle jag inte våga visa offentligt hur här brukar se ut... biggrin.gif
w00t.gif Finns de i rosa?!

Finns väl i alla färger, Elle har också en rosa
Ja oftast står där ett vattenglas också p åen musmatta med barnbarnen som blivit fikamatta i stället biggrin.gif städa är inte min grej men där är det ovanligt hyfsat
Myosotis
giggle.gif "Fikamatta"

Jag tycker där ser städat ut på din bild tummenupp.gif
Eva i Höga
Nu har vi högsäsong till början på hösten så jag hinner inte sitta. bravo.gif Och visar jag bild på min arbetsplats räknas det nog som reklam så jag får avstå från att visa nån bild. crying.gif
Huggorm
Så här ser det ut hos mig. TV:en i bakgrunden, perfekt att kunna se på nyheterna samtidigt som man surfar. Dessutom brukar jag äta samtidigt också, det gäller att vara effektiv.

netaave
CITAT (Myosotis @ 09-04-2010, 13:04) *
giggle.gif "Fikamatta"

Jag tycker där ser städat ut på din bild tummenupp.gif

Ja men jag skrev ju attt det var ovanligt hyfsat där biggrin.gif

[attachment=48807:IMGP7414.JPG]

Ser oftast ut så här
netha
Så här ser det ut där jag sitter nu ... ett glas isvatten står alltid på bokhyllan intill
skrivaren är inne i skåpet ... vill ha rent o snyggt kring mig.smile.gif
Teven har jag till vänster ... ca 4 m från min plats

Gudrun i Göteborg
[attachment=48813:Min_plats.jpg]

Så här ser det ut hos mig. TVn snett fram till höger. Och nu står det ett glas vin på bordet också rolleyes.gif
Uggi

Vid datorn

Här blir det många timmar på höst och vinter. tummenupp.gif
Lokan
Så här ser det (oftast) ut där jag sitter! laugh.gif

[attachment=48818:IMG_5631...erad_1_0.jpg]
Huggorm
CITAT (Lokan @ 09-04-2010, 20:00) *

Är det datormusen dom vaktar måntro?
gnon49
När jag sittter vid datorn har jag en fin utsikt över en del av tomten. Många djur har passerat utanför som inte har haft en aning om mig bakom fönstret. Höjdpunkerna är väl en tjäder och en lo, men även räv o grävling har passerat förbi. Eftersom jag har första telejacket i sovrummet, har jag klämt in datorn där. Men trångt blir det.
[attachment=48819:S5030703.JPG]
Meriona
Inte för mitt liv skulle jag visa hur der ser ut här, ni har ju så tjillivippen välstädat allihop så det vågar jag INTE! nono.gif
Motti
Som ni alla vet vid det här laget så har jag inte lärt mig lägga in bilder här sos.gif Men vi har ett IKEA databord med hyllor utdragbart tangentbord lådor och så vidare,detta rum är vårt typ kontor och jag strävar inte efter att styla det precis giggle.gif vi har en fast dator en Dell ingen lapptopp alltså,fast gubben har en lapptopp på firman men den får man inte pilla på när han har hem den giggle.gif något stökigt "kontor "här med pärmar osv.
Huggorm
CITAT (Meriona @ 09-04-2010, 21:34) *
Inte för mitt liv skulle jag visa hur der ser ut här, ni har ju så tjillivippen välstädat allihop så det vågar jag INTE! nono.gif

Det är väll inte här du sitter och skriver dina inlägg?
Meriona
Haha nä du sötnos, det där är en MANS arbetsplats.... laugh.gif
skånepåg
Min lilla hörna ^^
Chamomille

rotfl.gif Så rart smile.gif

CITAT (Myosotis @ 09-04-2010, 12:16) *
Nyfiken hur det ser ut där ni sitter. Skrivbord? Soffan? Eller är ni på jobbet?

Själv sitter jag här:

När jag sitter ute kan det se ut så här:

Herreje så mysiga bilder smile.gif
Själv skulle jag nog inte våga lämna ut en bild på hur det ser ut här biggrin.gif
Typ ett par tår och en blå laptop...
Noak

Instämmer!
Min dator är inklämd i ett hörn av ett rum som vi kallar arbetsrummet. Runt omkring mig väller papper, diverse projekt,, en gammal IKEApappbyrå full med fröer, gamla kollegieblock, damm, och BÖCKER som inte får plats i bokhyllorna...
Nej minsann, nån bild får ni inte!
Myosotis
CITAT (Noak @ 10-04-2010, 10:02) *
Nej minsann, nån bild får ni inte!

Synd smile.gif Inte bara jag som har stökigt tydligen, jag skulle inte heller våga visa hur det brukar se ut biggrin.gif

Kul att se alla bilderna!

Kom igen nu, alla vet ju att du har tomatplantor överallt, det är väl inget farligt att visa? flirting.gif
herkules
[attachment=48828:dator1.jpg]

i köket

[attachment=48829:dator2.jpg]

med den lilla blå i soffan
Platinum
Och här sitter jag med full uppsikt över alla frösådder, det brukar se lite annorlunda ut under den period det inte är uppdragning av plantor på gång.
mamamaggan
Sitter i vad vi kallar för datarummet. Har ett skrivbord anpassat för datorn , en gästsäng och bokhyllor fulla med tidskriftsamlare. Där har vi samlat viktiga papper .

Har även sådant som rör trädgård här , t ex frökataloger , böcker och tidningar i bokhyllorna. Ska in en träningsmaskin också , en som framförallt trimmar magmusklerna.

Tapeten har stora slingerväxter med fåglar utspridda här och där , härlig att titta på tycker jag.
Myosotis
CITAT (Platinum @ 10-04-2010, 16:02) *
Och här sitter jag med full uppsikt över alla frösådder...

giggle.gif Imponerande att du får plats!

Gillar din kattbild wub.gif så mysigt!
Aqvakul
[attachment=48908:IMG_6911K.JPG]
netha
CITAT (Aqvakul @ 11-04-2010, 19:36) *
[attachment=48908:IMG_6911K.JPG]

Jag har en liknande arbetsplats i datarummet .. där finns alla papper och en skrivare till.
Ordningen är densamma också där.
Gudrun i Göteborg
Jag gillar brevvågen i fönstret. Aqva väger sina ord rolleyes.gif
netaave
Kul med "hemma hos-reportage" wink.gif
Myosotis
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 11-04-2010, 22:57) *
Jag gillar brevvågen i fönstret...

slap.gif Och jag satt och funderade på om det var ett solur...
Irene_L
Eftersom jag inte klarar av att sitta vid ett databord så har jag datorn i knät när jag sitter i min sköna fåtölj ( här när jag tar kort så står datorn på fotpallen). Vid lilla bordet har jag allt som jag vill ha nära...kaffe, fika, tidning, frön, medicin, telefon och en massa mer...hihi!
Milla ligger så skönt i soffan bredvid!
Sen är det ju så klart en massa sådder i fönstret yes.gif
[attachment=48920:dataplats.jpg]
Myosotis
Med en så mysig hund blir det ju automatiskt mysig! wub.gif Och tre millioner fjärrkontroller, det känner jag igen. Det gäller att vara koncentrerad så man trycker på rätt. Värst är det när den sladdlösa telefonen också ligger bredvid och ser likadan ut. Är det bara jag som har försökt att svara i en fjärrkontroll?
skogstroll
Just nu har jag så tråkig utsikt från jobbfönstret så ni skulle somna in om ni såg'et. I min förra bostad hade jag en liten goja som blev lite svartis på att jag satt vid datorn hela tiden så han ville äta upp den giggle.gif

Framför webkameran
[attachment=48924:Roger.JPG]

Med span
[attachment=48925:Roger_6.jpg]

Dumma matte
[attachment=48926:Roger_4.jpg]

Chamomille
CITAT (Myosotis @ 12-04-2010, 11:44) *
Med en så mysig hund blir det ju automatiskt mysig! wub.gif Och tre millioner fjärrkontroller, det känner jag igen. Det gäller att vara koncentrerad så man trycker på rätt. Värst är det när den sladdlösa telefonen också ligger bredvid och ser likadan ut. Är det bara jag som har försökt att svara i en fjärrkontroll?

giggle.gif Ånä. Jag har till och med försökt att svara i hårtorken biggrin.gif
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 12-04-2010, 14:20) *
giggle.gif Ånä. Jag har till och med försökt att svara i hårtorken biggrin.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Aqvakul
Mina missöden brukar inträffa i badrummet på morgonen.

Det har handlat såväl om rakskum under armarna som om hudsalva på tandborsten.. wacko.gif
Myosotis
CITAT (skogstroll @ 12-04-2010, 12:41) *
Just nu har jag så tråkig utsikt från jobbfönstret så ni skulle somna in om ni såg'et. I min förra bostad hade jag en liten goja som blev lite svartis på att jag satt vid datorn hela tiden så han ville äta upp den giggle.gif

Framför webkameran
[attachment=48924:Roger.JPG]

Med span
[attachment=48925:Roger_6.jpg]

Dumma matte
[attachment=48926:Roger_4.jpg]

wub.gif Åååh vad söt!! wub.gif

CITAT (Aqvakul @ 13-04-2010, 11:39) *

Det har handlat såväl om rakskum under armarna som om hudsalva på tandborsten.. wacko.gif

laugh.gif bravo.gif Berätta mer! rotfl.gif Hann du smaka på hudsalvan innan du upptäckte ditt misstag? sick.gif trostar.gif
Chamomille

giggle.gif Hmm.. Ja häromdagen försökte jag tvätta håret med balsam och undrade varför det löddrade så dåligt...
Och det där med fjärrkontroller. Man kan ju bli rätt upprörd när ingen svarar i dom wacko.gif
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 13-04-2010, 15:51) *
Och det där med fjärrkontroller. Man kan ju bli rätt upprörd när ingen svarar i dom wacko.gif

Ja dålig stil helt enkelt! måste man ha en speciell apparat för det lixom?
Myosotis
CITAT (Chamomille @ 13-04-2010, 15:51) *
Ja häromdagen försökte jag tvätta håret med balsam och undrade varför det löddrade så dåligt...

laugh.gif Ja det har jag också testat. Och så har det nog hänt tre gånger redan att jag skulle växla till femman fast min bil bara har 4 växlar.
Meriona
Är det ingen mer som försökt använda telefonen som räknare? unsure.gif

Funkar inte så bra kan jag tillägga.
Myosotis
laugh.gif Nej den varianten har jag inte testat. Men däremot har jag använt sladdlös telefon som datormus för att den riktiga musen var på fel sida. Det funkade heller inget vidare. Pappa har använt cigarettpaketet som datormus också.
Meriona
Jag provade min chefs mobiltelefon som mus (den ser förjäkla konstig ut), men det gick inte heller. Inte fattade jag nåt heller förrän den ringde. mad.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 13-04-2010, 15:58) *
Ja dålig stil helt enkelt! måste man ha en speciell apparat för det lixom?

Ja, visst är det larvigt smile.gif

CITAT (Myosotis @ 14-04-2010, 14:00) *
laugh.gif Ja det har jag också testat. Och så har det nog hänt tre gånger redan att jag skulle växla till femman fast min bil bara har 4 växlar.

rotfl.gif Ja, och ännu värre blir det när man försöker lägga i 6:an (backen) wacko.gif

CITAT (Meriona @ 14-04-2010, 14:45) *
Jag provade min chefs mobiltelefon som mus (den ser förjäkla konstig ut), men det gick inte heller. Inte fattade jag nåt heller förrän den ringde. mad.gif

a0a.gif

Egentligen borde det ju räcka med EN apparat som fungerar som telefon, fjärrkontroll, miniräknare, mus... Och ciggarettpaket också för den delen rolleyes.gif
netaave

Så går det utan glasögon eller? Känner igen det där med att ta fel då, så numera måste sakerna stå på sin plats biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (netaave @ 14-04-2010, 16:12) *
Så går det utan glasögon eller? Känner igen det där med att ta fel då, så numera måste sakerna stå på sin plats biggrin.gif

Handlar nog mer om morgonstress än dålig syn...
skogstroll
ibland oroar jag mig för att jag ska råka ta hudkräm på tandborsten men det har inte hänt (än) whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon