Olle A
När jag cyklade hem i eftermiddag, fick jag se ett av grannens gutefår i så fint ljus att jag måste ta ett par bilder.

[attachment=48815:Gutef_r1.jpg]
[attachment=48816:Gutef_r2.jpg]

Olle
blomkronan
som vanligt biggrin.gif fina bilder.
Är han lika snäll som han ser ut att vara?
Lokan
Ojojoj så fina bilder!! tummenupp.gif Där har du verkligen 'fångat ljuset'!!! Läckert!
Meriona
VILKEN SÖTNOS! wub.gif
Hur är det nu, är det hos Gutefåren som både tacka och gumse har horn? unsure.gif
Jag är dålig på får men skulle gärna vilja ha några om jag bodde så att det passade. Fast ännu hellre getter. smile.gif
Aqvakul
Kanonbilder, Olle! Du har verkligen fotografisk talang... wub.gif
Olle A
Tack ska ni ha! smile.gif Ja, det är hos gutefåren som även tackorna har horn. De verkar väldigt snälla, även om jag nästan aldrig är inne i deras hage utan nöjer mig med att klappa dem utifrån ibland.

Olle
Meriona
Vad är det för ras på din bagge-granne Olle? unsure.gif Han som kommer och möter en så sött? Är det en gute det?
Olle A
Nej, han är ingen gute. Jag vet inte vad rasen heter, men hans tackor har inga horn.

Olle
Meriona
Okej, fin är han ändå. tummenupp.gif
mamamaggan
Läckra bilder verkligen !
Wilmer
wub.gif
Biggan_
Jättefina bilder!...och så söt! wub.gif
Olle A
Får är faktiskt vackra djur, särskilt i motljus. De här mötte jag ute på Orust idag.

[attachment=49328:F_r1.jpg]
[attachment=49329:F_r2.jpg]
[attachment=49330:F_r3.jpg]

Olle
mamamaggan
Visst är de vackra ! Jättefina bilder på dem .
Meriona
Fina bilder igen Olle! De är så söta de små lammen när de leker herre på täppan. Fast på din första bild verkar han eler hon ha mutat in sin sten ganska bra... bravo.gif
Olle A
Tack Mamamaggan och Meriona! smile.gif

Olle
Biggan_
Oj, vilken päls dom har! Dom måste tycka det är skönt att bli klippta när värmen kommer!
Som alltid Olle, jättefina bilder! tummenupp.gif
Olle A
Tack Biggan! smile.gif

Olle
Motti
En vännina till mig hade Gutefår ! lite kul att tackan har horn också.Kul att se så fina bilder på får Olle ,vi tar ju gärna helst bilder på vilt och glömmer bort våra tamboskap som vi har runt oss dom är ju faktiskt också vackra smile.gif
renate
CITAT (Olle A @ 25-04-2010, 00:09) *
Får är faktiskt vackra djur, särskilt i motljus. De här mötte jag ute på Orust idag.

[attachment=49328:F_r1.jpg]
[attachment=49329:F_r2.jpg]
[attachment=49330:F_r3.jpg]

Olle

Kanonfina bilder Olle,du är väldig duktigt.
Eva i Höga
Ja, som jag sagt många gånger tidigare - du är en fantastisk fotograf! Fåren gillar jag extra eftersom jag är "Orustebo" ibland.
Olle A
Tack Renate och Eva! smile.gif

Olle
nexon
Vissa av fåren skulle behöva en klippning. Slänger upp en bild på när jag klipper en av mina baggar. Bamse kallas han för, snäll som bara den. Står helt still när man klipper honom. Kan sitta i skräddarställning.
Klipper mina 8 får med fårhandsax.
Just nu väntar jag bara på lammen skall plopppa ut så kan alla samlas i hagen igen.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon