Full version: Birdie nam-nam
Gossen Ruda
Skickar med en bild på mina matgäster. Lite lustigt. jag har bott här sen 65 och har aldrig sett nån Steglits tidigare förrän förra året. Då var det som mest drygt 20 stycken. I år är maxantalet 5 hittills. Av fågelskådarsajter har jag förstått att det inte är så vanligt att dom visar sig här i Götet. Förra året stannade dom så länge det var kallt.
Fialotta
Åhhhhh vilka fina fåglar ohmy.gif

Har aldrig sett dom här i sthlms skärgård !
Är det du som tagit kortet så nära???
Jättefina var dom i alla fall...lyckliga dig rolleyes.gif
yla
katten också jag kan inte se bilden wub.gif
jag har försökt klicka o säga visa bild o jag har klistrat in adressen i webbläsarn men ser ändå inte dina fåglar wub.gif undras varför
Berith
Det kan ju bero just på katten - det är väl inte många fåglar som visar sej med katten i närheten! biggrin.gif

Dom är jättefina! Jag har aldrig sett steglitsen live...
Fialotta
Va mysko...
jag ser den klart i dess färger utan att klicka!
va konstigt!
Virgo
Hej,

Ja dessa är verkligen vackra, har bara sett dessa ett fåtal ggr under alla mina fågelskådarår.
yla
jippie nu såg jag dom vilka söta tongue.gif
ulfven
Inte heller jag kan se fotot?!

Mvh/Ulfven
*Felix matte*
Oj vad vackra fåglar! Såna har jag aldrig sett.
Var du upp till Norrbotten i nov. och såg den sällsynta Azurmesen?
[/COLOR]
Gossen Ruda
Nänänä. Jag är allmänt naturintresserad men ingen fanatiker i nåt ämne. Numera. En del försyndelser fanns i ungdomsåren vad gäller vissa fjärilar men det var inte så farligt.

Azurmesar mm får flyga var dom vill, jag engagerar mig inte i det. Jag har däremot en arbetskamrat som har vissa maniska tendenser. Men azurmesen hade han redan sett tidigare så det blev ingen tur norrut för honom. Men han är en dununge i sammanhanget, tror han ligger strax under eller runt 300.

Tråkigt att en del inte alla kan se bilden. Kvarstår problemet så kontakta er internetleverantör.
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 18-12-2002, 20:27)
Nänänä. Jag är allmänt naturintresserad men ingen fanatiker i nåt ämne. Numera. En del försyndelser fanns i ungdomsåren vad gäller vissa fjärilar men det var inte så farligt.

Azurmesar mm får flyga var dom vill, jag engagerar mig inte i det. Jag har däremot en arbetskamrat som har vissa maniska tendenser. Men azurmesen hade han redan sett tidigare så det blev ingen tur norrut för honom. Men han är en dununge i sammanhanget, tror han ligger strax under eller runt 300.

Tråkigt att en del inte alla kan se bilden. Kvarstår problemet så kontakta er internetleverantör.

Tror inte att man skall behöva kontakta leverantören eftersom bilden finns där men ibland försvinner för en stund.
Så var det i kväll.
Tommy
Det har vid ett par tillfällen hänt att Steglitsen besökt vårat fågelbord. Vi bor just nordväst om Arlanda... och ja, jag är säker på att det inte var någon Cessna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon