Jo, egentligen heter det "bladdill" kom jag på. Själva sorten heter "Bouqet". Det är alltså en dillsort som blir betydligt lägre än den vanliga, bara 20-25 cm och utvecklar fler blad och mycket långsammare går i blom. Är du intresserad av frön så hör av dig, men jag kan ju testa först och se om det funkar inomhus.
Ja, visst är det VÄLDANS ettersurt att behöva handla de små, fånigt dyra, trista, smaklösa krukörterna på ICA?!?!
Det vill säga när man vet att det bara är lättjan som hindrat en från att driva upp egna, mycket godare? Var tvungen häromdagen att köpa en extremt blaskig och trist krukbasilika bara för att jag i all helgstress råkat försumma mina egna. De är numera på växt-IVA...beräknas vara i form igen om några veckor. Tills dess håller jag mig från vidare tristbasilikainköp.
Fast det är klart att visst är det ju bra att det numera finns färska örter att tillgå. Det är ju en väldig skillnad i utbudet om man jämför med säga, bara 10 - 15 år tillbaka. Då fick man nöja sig med knastertorr hö-basilika på burk!
Håll även mig underrättad, Katti, om du provar någon ny inomhusgröda!
Sanna