Full version: attans
apan
Hej!

Jag måste nog inse att vintern tog kål på mina jordgubbar. Eller?
Jag odlar i kruka och har haft dem skyddade intill en vägg under vintern. Nu är de alldeles bruna och antagligen övervattnade. Går det att rädda dem? Vad säger ni?

Apan
Bassam
Hej
Ta dom inne före att de ska dö.

H:Bassam
Sussie F-Flower
CITAT (apan @ 10-04-2010, 14:50) *
Hej!

Jag måste nog inse att vintern tog kål på mina jordgubbar. Eller?
Jag odlar i kruka och har haft dem skyddade intill en vägg under vintern. Nu är de alldeles bruna och antagligen övervattnade. Går det att rädda dem? Vad säger ni?

Apan

Jag vet inte om jag förstår riktigt hur du menar nu...? g.gif
Jag har mina i pallkragar och nog har jag för mig att dom är alldeles bruna varje vår...? Eller?
Det kommer väl nya blad för varje vår, gör det inte? Har faktiskt inte tittat SÅ noga.
Ezereht
Mina smultron är alldeles bruna på ena sidan av min rabatt, men jag vet dom lever. På andra sidan har dom börjat få små nya blad lite i mitten. Det är ju blött under snön (har skottat bort snön lite från kanterna därför jag ser plantorna) så fukt gör nog inget.

Men om du har dränkt dom kan det ju vara värre. Är det ingen avrinning från krukorna i botten?

Om du låter lite sol komma på dom så kommer du märka på en vecka eller två skulle jag tro om nya små gröna blad kommer, eller inte.

Jordgubbsplantor är ju ändå lätt att hitta nya så ingen katastrof om så skett.
apan
Aha, era är bruna också? Fast mina är liksom inte torrt bruna. Jag väntar och ser.
Och nej, det är ju ingen katastrof men jag såg fram emot alla bär som skulle komma på mina tvååringar, eftersom det är dåligt med det på ettåringar.

Tack för hjälpen.

/apan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon