edenborn
10-04-2010, 16:04
Hej alla glada,
Jag skulle behöva hjälp med grossister i Sverige samt Europa där man som småföretagare kan köpa växter. Tänkte inrikta mig på småskalig försäljning av Japanska och Kinesiska växter på lång sikt. Av speciellt intresse är Magnolior, Lönnar, Bambu, samt Azalea. Finns det några vänliga själar som kan peka mig i rätt riktning?
Tack! :-)
Samsara
13-04-2010, 08:17
Har man sitt bolag registrerat hos bolagsverket så brukar dem flesta ringa och erbjuda sina tjänster. Men Holland är ju stora och om man är insatt i blomsterbranschen så borde man kanske veta det. Sen är det bara att börja slå upp grossister i Sverige.
theseraphim
13-04-2010, 08:37
I Sverige har du tex Mäster Grön, Danmark har B-Madsen och Gasa Group. I Holland finns det hur många som helst som sysslar med detta så enklast är att resa dit och träffa dem. Däremot så brukar de mesta kräva förskottsbetalning av nya mindre kunder dvs de skickar varorna när du betalt.
Samsara
19-04-2010, 09:33
Om du är ute efter träd så kontakta Holland direkt då dem är störst på träd, pratade om det nyss med en som importerar. Kan om du vill kolla upp just den firman, men som theseraphim säger åk ner och träffa grossisterna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.