robbie
Jag köpte en växt idag på ICA då den var väldigt billig och doftade otroligt gott och starkt. Vad är detta för blomma? Hur är hållbarheten? Ska den planteras om? Hur ofta ska den vattnas? Näring? Måste den ha sol? Ska jag låta den klänga som den är eller ska jag plantera den i större kruka och ha en större klätterställning? Ska bladen duschas? Ska blommorna plockas bort efter att de vissnat?

Jag antar att man kan hitta mer information bara man vet vad den heter. smile.gif

Se bifogad fil för bild på blomman!

mvh
Maggan H
Det är en Doftranka, en klassisk fönsterväxt! Finns mkt att läsa på nätet om den. Doftar helt ljuvligt. Bör inte stå i sol inne i alla fall och inte torka ut, då ramlar blommorna av.
robbie
CITAT (Maggan H @ 11-04-2010, 22:18) *
Det är en Doftranka, en klassisk fönsterväxt! Finns mkt att läsa på nätet om den. Doftar helt ljuvligt. Bör inte stå i sol inne i alla fall och inte torka ut, då ramlar blommorna av.

tack!!! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon