Full version: Grodsång i säven :)
Motti
I dag gick isen på sjön fast kanterna har varit isfria ett tag,men i dag var det Grodsång för hela slanten och det låter som ett kurr i Baritonläge,massor av groddor var det och det var ju parningsläge smile.gifFörra året fick jag fiska upp en superstor klump med grodyngel från våran rodbåt någon Groda tyckte det var ett bra ställe att lägga sina barn giggle.gif jag lade dom i vattenbrynet och så småningom så blev det små Grodor smile.gifHärliga tider nu :)det händer saker här vid sjön varje dag !
Meriona
Åååh va härligt! smiley_small_hug.gif
Fast det känns lite tidigt än. Jag minns för några år sedan när vi prickade in en grillkväll på Hunneberg när det var grod/paddvandring och det kväkte i varenda småsjö. Vi åkte runt till flera och det verkade vara olika arter som dominerade i varje sjö. Helt fantastisk upplevelse, men jag har för mig att det var senare än nu? g.gif
skogstroll
ja vad härligt, i helgen satt jag vid dammen och bara kollade en lång stund, man ser det ju liksom inte om man bara hastar förbi med krukor och grejer... fastligt vilket liv det är! Jag hoppas på trollsländeår i år!! hade vart skoj med lite grodor, jag har mest tjocka paddor jag giggle.gif
Motti
Jag gillar verkligen Grodor och Paddor !tänkte pussa alla i fall det finns en snyggare prins än den jag har nu giggle.gif Jag kan skicka några Grodor till dig Skogstroll ,det är väl bara att sätta ett frimärke i rumpan på dom och Posta smile.gif
Motti
Satt en groda på verandan i går så det blev en räddningsaktion!på med trädgårdshandskarna och så bar jag ner den till vår vattendam :)fasligt va den var aktiv :)men den slapp bli tagen av katten i alla fall!
Motti
I dag såg jag resultatet av Grodsången giggle.gif två stora klumpar med grodyngel i sjökanten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon