Full version: Benmjöl
skogstroll
Hallojsan, jag har en förpackning benmjöl som jag undrar vilka olika användningsområden den kan ha. Grönsaker? Perenner? Clematis? mm Jag bor på en skogstomt så det är väl surjord från början men har fyllt upp med matjord där jag ville ha rabatter. Har också växthus där jag ska ha tomater, chili, aubergine mm thanks.gif
Malin_MeL
Benmjöl använder jag på lökar, både i rabatt och i trädgårdslandet, vet inte om det e rätt dock....
Herbert Arvidsson
Hej du kan använda benmjöl till Allt i din trädgård, men mylla ner det med en hacka i jorden. Om du blandar benmjöl med vedaska tillför du kalium som är en bra näringstillförsel till dina växter. Du kan även använda benmjöl i komposten om du varvar ner gräsklipp mm.ger mikroliv.
skogstroll
CITAT (Herbert Arvidsson @ 14-04-2010, 08:23) *
Hej du kan använda benmjöl till Allt i din trädgård, men mylla ner det med en hacka i jorden. Om du blandar benmjöl med vedaska tillför du kalium som är en bra näringstillförsel till dina växter. Du kan även använda benmjöl i komposten om du varvar ner gräsklipp mm.ger mikroliv.

jaså vad bra, aska har jag gott om. Tyvärr inget gräsklipp. Tack för tipset! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon