ThomasJ
Hej alla.

God fortsättning och ett gott nytt trädgårdsår. smile.gif

Tog några bilder på nyårsaftonen, det var ett växthus i frost- och vinterskrud. Såg ut att stå där i lugn väntan på våren - jag är nog mer rastlös - och riktigt utstrålade skönhet. (Ja, jag vet! Jag är lite kär i mitt växthus. wub.gif Ändå har jag inte odlat någonting där ännu. rolleyes.gif )

En liten bild till er alla.. Finns ett par till bilder i albumet.

//Thomas
Helen i Piteå Zon 5
BBbbrrrr! så där frostigt ser mitt växthus ut oxå men betydligt mer snö runt omkring, just nu -27gr. Jag längtar enormt mycket tills det är dags att fylla det med plantor, men just nu så fyller jag växthuset med inredningar av olika slag. Vår lokala blomsterhandlare la ner sin verksamhet 31dec. så av honom har jag köpt 2vagnar med plastlådor till + hyllor köpt på Juhla. Jag tror att det blir bra med lite olika lösningar, det visar sig senare. Idag har jag frösått en del sorter + omskolat lite vildpelargonier. Oj vad skönt att nu är man igång igen, tiden går fort, vi får snart flytta in i vårt älskade växthus. Lycka till med ditt! /Helen
pejahren
I likhet med er är jag rastlös i väntan på att börja använda växthuset. Än så länge blir det bara små visiter för att klargöra inredningen, men det har börjat gå mot ljusare och varmare tider. biggrin.gif

Mitt växthus står också rätt så nerrimmat nu om dagen, även om vi "bara" har runt -10. mad.gif
*Felix matte*
27 minus...Brrr!!!!
vi har 22 och dotter och syrra som bor högre upp på stan, de har 10,8 minus. Sååå mycket kan det skilja på samma ort ohmy.gif
kerstin z5-6
Fint Thomas -det ser precis ut som mitt smile.gif Har du gott om snöfall så komihåg att sopa av taket i vår -Du kommer att få många trevliga stunder i det laugh.gif
Kylgroende kan du snart sätta ut där om du vill odla sådana biggrin.gif
hälsar K
pejahren
Jag lägger ut en bild på mitt växthus som det ser ut idag, efter att vi fått lite snö.

Var en kort visit i huset idag, tänkte prova på hur det blir med plywoodplatta som golv i 2/3 av huset. Och provade på hur kaffe smakar där biggrin.gif
ThomasJ
Var förbi växthuset idag. Och såg att mina takfönster hade öppnat sig!! smile.gif (antar för första ggr denna säsong)

För övrigt såg det så här ut runt om.
Min kusin var förbi och även han förundrades över den medelhavsvärme som svepte ut ur växthuset. laugh.gif
Det var säkert 25 grader där inne.. blink.gif

Snart så kära odlavänner, så är det dax att börja!!! biggrin.gif

//Thomas - Som är lite chockad över värmen där inne..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon