Full version: Blommornas kväll...
zissi
Två gånger per år inbjuder en blomsteraffär allmänheten till blomsterkväll i en kyrklokal i grannbyn. Det är tre duktiga florister som gör 10-15 rätt så avancerade arrangemang som vi besökare sen kan vinna på lotterna vi köper där. Vinsterna brukar vara värda 400-800 kronor/st och är väldigt olika i stilen. De har även ca 15 tröstpriser. I år var det en kruka dekorerad med lilamönstrat garn med en söt viol i som var tröstpriset.

Jag har varit på 20 av 22 blomsterkvällar under 11 års tid. Inte en enda gång har jag vunnit no.gif rtfm.gif

.....men i kväll vände det tummenupp.gif

Jag vann en fin kruka med ett blomster- och fruktarrangemang i yahoo.gif

Så otroligt många vackra blomsorter det är i krukan. Jag bara njuter... biggrin.gif wub.gif

[attachment=48977:Hembakat...uppifr_n.JPG][attachment=48978:Hembakat...uppifr_n.
JPG][attachment=48979:Hembakat..._n_sidan.JPG]
Motti
Men så vackert :)Grattis !
Irene_L
Grattis!! yahoo.gif Äntligen hände det!!! yahoo.gif Jag blev sååå glad när du vann!! bravo.gif

Helt underbart arrangemang.....njut nu ordentligt! Nästa år är det min tur att vinna....kanske giggle.gif
Aqvakul
Grattis Zissi! yahoo.gif yaay.gif kompiskram.gif
Meriona
Är det vindruvor i mitten? VIlken käck idé!

Grattis Zissi! yahoo.gif
Uggi
Trägen vinner, GRATTIS Zissi!! tummenupp.gif
Alba
Grattis Zissi - så fin dekoration och vilken fin kruka.
Jag förstår om du svävar på moln nu över vinsten.
netaave
Grattis, gillar också krukan smile.gif
zissi
Visst är krukan vacker också. Valde vinsten lite för krukans skull faktiskt. Den har man ju kvar när blommorna vissnat.

Irene: du får vinna nästa gång yes.gif ...eller g.gif ....varför inte vi båda yahoo.gif

Tänk om två skulle vinna i vårt otursgäng, då skulle vi väl tuppa av w00t.gif sweatingbullets.gif wacko.gif unsure.gif sleep.gif

Eva i Höga
Grattis till vinsten! Tänk så glad man blir när man vinner! yahoo.gif
Gudrun i Göteborg
Grattis säger jag också tummenupp.gif

Det ser ut att vara en torkvänlig bukett. Kanske du kan torka den när de första blommorna börjar sloka?
vitavargen
Grattis!

Även en blomma:
http://www.youtube.com/watch?v=5jfdQRwdiBM...=1&index=21

Edid: tillägg
Peztis
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 15-04-2010, 19:25) *
Grattis säger jag också tummenupp.gif

Det ser ut att vara en torkvänlig bukett. Kanske du kan torka den när de första blommorna börjar sloka?

Ja, de täller ju att plocka "russinen ur kakan" - och ska du torka denna bukett lär du ju kunna göra det! biggrin.gif

Ett stort grattis! Jag förstår hur du känner det! det är så otroligt skoj att vinna något som man inte alls trodde att man skulle göra!

ETT STORT VARMT GRATTIS och må du länge kunna njuta av din bukett!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon