Full version: Jalla jalla
Eva i Skåne
Såg ni filmen på teve nyss? laugh.gif
Kanske var jag i behov av att skratta, för det har jag verkligen gjort
biggrin.gif laugh.gif smile.gif wub.gif
ThomasJ
Kan inget än hålla med!! laugh.gif

Hade inte sett den innan.. sad.gif Men jag förstår att den blev så poppis.. Den var riktigt rolig.

//Thomas
LindaA
Javisst är den rolig?
Har sett den förut, men skrattade lika mycket den här gången!
Almdalen
Jag har sett den tre gånger tidigare men skrattar lika mycket åt den ändå. Det är sådant som behövs för att tina upp vår nordiska kyla!!!
laugh.gif laugh.gif
Ingegerd
Veganvarg
Mmm, skrattade hysteriskt ett par vändor! laugh.gif

Men jag satt oxå och höll på att koka över då och då!
Fy vad aggressiv man kan bli av patriarkala idioter! mad.gif
Den otäcka brodern gjorde mig så ARG!!! mad.gif mad.gif mad.gif
zaaritha
Ja--det är en träffande film!
Har nå´n sett "Kopps "?
Ska visst vara bra, den också!
M-B
Veganvarg
Såg Kopps förra veckan!

Höll på att dö av skratt! tongue.gif
Jag tyckte den var ännu roligare än Jalla Jalla, och den hade inte samma svarta undertoner, utan var en rent humorisktisk film! laugh.gif

Fast oj vad man rodnade när lantortpoliserna gjorde bort sig så totalt! sleep.gif
Annki
Kopps är kul! Det är Torkel P (Måns i Jalla! Jalla!) som bär upp hela filmen som skjutglad och amerikaniserad! Vilken härlig skådis! Gillar honom, därför att han bjussar på sig själv. Han ska tydligen vara lika bra i "Mamma, pappa, barn". Har inte sett den senare än.
Tesa
Skrattade också gott åt "Jalla Jalla".
Jag såg en film på Canal+ häromdagen "Livet i 8-bitar" tror jag den hette. Handlade om en judisk kille med delvis samma bekymmer som "Roro". Hysteriskt rolig var den i allafall! Rekommmenderas varmt!
*Felix matte*
Ömsom skrattade.. och var heligt förbannad
Ni vet varför.
Posse
Även om de försökt göra "Jalla jalla" komisk anser jag att den visar på en mycket mörk och dyster verklighet för kanske 10.000-tals ungdomar i dagens Sverige.

En skrämmande verklighet med ständigt närvarande tvång och förtryck, och med "hedersmord" lurande. sad.gif
NoName
CITAT (Veganvarg @ 03-01-2004, 01:00)
Fy vad aggressiv man kan bli av patriarkala idioter! mad.gif

Skådespelare, och som vanligt i filmens värld har det väldigt lite med verkligheten att göra.

Att göra en film idag som skildrar verkligheten vore politisk katastrof.
NoName
CITAT (Posse @ 03-01-2004, 22:28)
En skrämmande verklighet med ständigt närvarande tvång och förtryck, och med "hedersmord" lurande. sad.gif

schhhh... Gör som våra politiker, blunda och låtsas som ingenting så går det säkert över...
Eva i Norrköping
Är det någon som vet vem som gjort flera av låtarna som var med i filmen? Man har ju hört dem på radion mycket, men jag har aldrig snappat vem som framför dem.
estet
Det är ju han..Daniel Lemma.
Ralf
CITAT (Eva i Norrköping @ 04-01-2004, 13:06)
Är det någon som vet vem som gjort flera av låtarna som var med i filmen? Man har ju hört dem på radion mycket, men jag har aldrig snappat vem som framför dem.

Musiklista Jalla Jalla smile.gif
Eva i Norrköping
Tack Ralf! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon