Gulleviva
Jag skulle vilja "häcka in" ett del av ett fårstängsel som funkar som staket till mitt hyrda torp. Eftersom jag hyr vill jag ha en ekonomisk lösning. Kan vildvin vara en bra idé? I så fall, hur många plantor till ca 7 meter?
Läget är söder men det är öppet och blåser en hel del.

Mycket tacksam för svar från någon av detta fantastiska forums formidabla medlemmar!! thanks.gif
KarinSKARA
Vildvin blir snabbt 20 meter så det skulle räcka med 1 planta. flirting.gif
Står lite i denna länken
http://web.telia.com/~u17505811/Klangvaxter.htm
Går det får på andra sidan kommer de att äta den och allt annt du planterar på nära håll.
Gulleviva
EN planta låter billigt! Vet ju att vildvin vill växa uppåt men kanske man kan hjälpa den åt sidorna... Sett snygga gamla staket överväxta på ett härligt lummigt sätt.

Komplimanger till dina FANTASTISKA dagliljor! Wao - vilken mångfald! bravo.gif
KarinSKARA
Allt som vill uppåt, går att leda horrisontellt. Är man bara ihärdig med uppbindningen och inte väntar för länge så det förvedar sig för mycket.
Kul att du hade nöje av mina Dagliljor. Mångfald blir det när man inte kan låta bli att köpa nya hela tiden. En gång samlare alltid samlare blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon