Karin A
15-04-2010, 11:49
Hejsan!
Är det någon som har dessa frön och som skulle kunna tänka sig att sälja dem till mig. De verkar ha utgått från Weibulls och jag hittar inget annat ställe att köp dem på.
Det jag letar efter är ivarjefall
Lejongap Antirrhinum majlur produktnummer 6035 från Weibulls. Låga mörklila lejongap.
Kram Karin
Åsa, mälardalen zon 2
15-04-2010, 17:04
Du måste nog ange ett sortnamn för att få svar.
Numret är weibulls interna så det säger ingenting, det vetenskapliga namnet du nämner heter många lejongap och lila säger ingenting heller eftersom det finns fler än en sort.
Karin A
16-04-2010, 09:14
Ok jag skriver allt som står på påsen.
6035 PRIS B
Antirrhinum majus
Black Prince
LEJONGAP (ettårig)
Mörkt vinröda blommor och vinröda blad gör denna lejongap till något alldeles extra. En stark färgklick till rabatten eller i krukan på balkongen.
Odling: Så inomhus i såjord. Täck inte fröerna utan duscha försiktigt vatten över sådden. Gror efter 10-14 dagar vid 18-21 grader.
Förkultivering: mars - april.
Blomning: juli - aug Höjd: 40 cm. Sol.
Åsa, mälardalen zon 2
16-04-2010, 15:17
OK det var sorten Black prince som ju är hyfsat vanlig, Rara växter, Lindbloms frö och Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik har den i sortimentet i sina webbutiker. Rara växter har lägst pris (men kanske de har minst i påsen??)
Det verkar heller inte vara någon F1 hybrid så har du inga andra sorters lejongap och det inte är någon granne som har lejongap så borde du kunna skörda sortäkta frö. (+Lejongapsfrö håller i flera år)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.