|
Vad får dig att nicka instämmande och vad ger dig obehagsrysningar
Är det OK med pappersservetter? Är det OK att inte ha duk på bordet? Måste ljusen vara vita? Vad tycker du
theseraphim
16-04-2010, 18:02
Pappersservetter är helt okej om de fixas på rätt sätt. Brukar bjuda på en del mat men duk har jag sällan, vad är det för någon mening att ha ett fint bord om du ska trä en duk över det, då kan man köpa en billig träskiva och sätta fast fyra ben. Har man ett gediget träbord så är det det som ska synas. Sedan kan jag ha en löpare eller dylikt men aldrig helduk plus att man slipper de ofräscha fläckarna som uppstår redan under förrätten.
Meriona
16-04-2010, 18:08
Jag tycker att allt det du nämner är helt okej, även uddaglas och liknande, bara allt är rent och fräsht. Det värsta som finns är om glasen har fläckar eller om porslinet har sprickor som samlar bakterier, fy nej då tappar jag aptiten. Annars tycker jag att man får vara hur kreativ som helst med dukningen, jag är inte fin i kanten.
Platinum
16-04-2010, 18:12
CITAT (LasseB @ 16-04-2010, 18:23)  Vad får dig att nicka instämmande och vad ger dig obehagsrysningar
Är det OK med pappersservetter? Är det OK att inte ha duk på bordet? Måste ljusen vara vita? Vad tycker du Papperservetter, givetvis OK alla har trots allt inte en arsenal med linneservetter. Duk, alltid trevligt men inget måste. Vita ljus känns ganska tråkigt, roligare med något färggrannt om det nu måste stå levande ljus på bordet.
CITAT (LasseB @ 16-04-2010, 18:23)  Vad får dig att nicka instämmande och vad ger dig obehagsrysningar
Är det OK med pappersservetter? Är det OK att inte ha duk på bordet? Måste ljusen vara vita? Vad tycker du Missar inte gärna programmet.  Pappersservetter helt OK Kan inte tänka mig att duka utan helduk Ljus kan även vara färgade ... beror på dukningen Vad jag många ggr reagerat på i programmet, är att en del kommer till middagen i tshirt och jeans. Lite respektlöst mot värd/värdinna enl min uppfattning.
Är det OK med pappersservetter? Är det OK att inte ha duk på bordet? Måste ljusen vara vita? Vad tycker du Jag har bara pappersservetter...finns enormt läckra motiv där nu. Duk behövs inte tycker jag om man nu inte har som jag mormors gamla ekbord i vardagsrummet där skivorna är så fula så jag måste ha heltäckand duk. Sen har jag väl oftast en liten duk även på köksbordet där jag oftast har något från naturen, just nu en vitsippsbukett, eller ett ljus. Ljusen mina är i en färg som passar till den övriga dukningen/inredningen eller efter årstid. För mig finns det inga måsten. Enkla och naturliga bjudningar känns bekvämast för mig. Jag glömde svara på frågan i rubriken, men jag ser på programmet vissa veckor. Tycker det är roligast om jag kan se alla 4 programmen i veckan. Jag tycker ju det är kul med både mat och inredning så det är intressant att se hur olika vi inreder våra hem och vad olika smaker vi har när det gäller mat.
OK det betyder att jag är helt fel ute när jag använder bordsfilt linneservetter med monogram vita ljus och dessutom har oförskämdheten att vid skålande titta på mina bordsgrannar både före och efter den lilla klunken
Å andar sidan kan jag mycket väl ta en ostmacka på en stubbe i skogen
Missa inte nystarten i september
Jag skulle nog inte platsa i de fina kretsarna. Jag har inga stora krav på dukning. Ju enklare desto mer hemma känner jag mig. Jag har en väninna som alltid dukar med fin heltäckande duk. Jag tycker det ser trevligt ut men tar inte efter den seden.
Jag använder pappersservetter. Det finns så mycket snygga servetter och fina kvaliteer - nästan som tyg. Duk - heltäckande är absolut inget måste för mig. Jag har det ibland med ofast utan - bara en löpare i mitten eller så dukar jag på tabletter. Ljusen varierar jag efter årstid och dukning i övrigt. Tex om jag har blå tabletter har jag blå ljus också.
CITAT (LasseB @ 16-04-2010, 20:01)  OK det betyder att jag är helt fel ute när jag använder bordsfilt linneservetter med monogram vita ljus och dessutom har oförskämdheten att vid skålande titta på mina bordsgrannar både före och efter den lilla klunken
Missa inte nystarten i september Inte är du fel ute ... men själv kastade jag bordsfilten för 2 - 3 år sedan. Linneservetterna har jag använt till fönsterputs och glasögonputs ... hade bara sex st. Det där med att titta på sina bordsgrannar vid skålandet tror jag nog alla gör. Är du med i höstens omgång? Förresten... tycker du att man ska ha med sig nån liten blomma/flaska vin eller annan gåva till värd/värdinna?
Å det är ett av mina favoritprogram. Upptäckte inte det förrän i mitten av den här säsongen men alla finns att se på TV4 anytime. Jag betalade glatt 198:- för 6 månader så nu sitter jag och betar av första säsongen 2008. Själv har jag inga middagar pga att jag har ett matbord som inte tillåter fler än 2 pers. Men jag har varit och kikat på ett som jag troligtvis ska köpa till den nya lägenheten där man kan sitta 8 stycken. Så om ca ett år kommer jag kunna bjuda igen med råge. Jag laddar för fullt. I min vänkrets är vi inte kräsna och har inga krav. Både bordsfilt och t-shirt/jeans är okej. Det viktigaste är att man har kul när man träffas och det har vi. Och oftast är det det enkla som är bäst. Valborgshelgen ska jag tillbringa i Kungsgården och då hoppas jag få sitta mitt i natta och göra cognacsflamberad pannkaka över öppen eld.
Jag är sån här när jag ska ha gäster som jag bjudit hit !jag dukar dagen innan med duk och papperservetter snygga tallrikar silverbestik och blommor,det får våra gäster att känna sig välkomna då ser dom att vi verkligen gläds över att de kommer.På sommaren blir det annorlunda då blir det mer spontant någon kanske kommer helt spontant en kväll eller eftermiddag men servetter blir det alltid det sätter piff på det,på sommaren blir det ju mer spontant grilla sill och potatis osv.Men jag är noga med att duka snyggt när jag bjudit hit folk just för att de ska känna sig speciellt välkomna.Halv åtta hos mig !jag skulle nog plocka bort 75% av dom för ska man vara med i ett sådant program ska man vara GOURME alltså äter man allt av nyfikenhet,då sitter man inte och gnäller över att man inte gillar ost eller köppt vainljglass,är man GOURME är man inte rädd för att smaka på något,då bejakar man varje smak för sig och tycker den är en upplevelse:)Då kastar man sig över alla nya smaker och tycker att det var kul att få den nya smaken i mun.Helge Skog lyfter enligt min mening hela programet.
Platinum
16-04-2010, 20:48
CITAT (LasseB @ 16-04-2010, 20:01)  OK det betyder att jag är helt fel ute när jag använder bordsfilt linneservetter med monogram vita ljus och dessutom har oförskämdheten att vid skålande titta på mina bordsgrannar både före och efter den lilla klunken
Missa inte nystarten i september Du är med såsmåningom? Vad gäller om tittar på serien, numer bara sporadiskt om jag skall vara ärlig...nyhetens behag tror jag det kallas, jag planerar inte tv-tittandet efter programmet idag som då det precis kom. Hojta till när din vecka kommer om det är så att du ska vara med, så ska jag bedöma via hemmafåtöljen om din meny ser god ut
Jag tycker om idén med att det är just "vanliga" människor. Alla har vi ju olika smak. Det har dykt upp en hel del där som jag säkert hade petat bort. Men smakar på det mesta gör jag.
Fast alla är ju inte vanliga !det är ju en salig blandning på dom som är med en del är höginkomsttagare osv.Men ska man vara med i ett sådant program kan man väl inte sitta och gnälla över att man får ost ?Många av dom tror att det vet hur allt ska vara,roligt för dom som gnäller mest och vet hur allt ska va dom misslyckas mest.!
Du missuppfattade nog mitt svar Motti. Med vanlig menade jag inte vad de har för titel el hur hög inkomst det har. Det är en härlig blandning av folk som gillar att laga mat. Vissa lagar sina favoriträtter medan andra fixar ihop menyer som de aldrig har testat förut. Ibland blir det lyckat och ibland mindre bra. Det är "vanliga" människor i köket alltså.
Platinum
16-04-2010, 21:33
Motti: Grejen med halvåtta är ju att man går på supé hos en "Svensson" en Svensson är en ocelebritet/okändis i min värld, kan vara hos mig, min granne eller hos vem fan som helst i sveriges avlånga land på ren svenska.
Missa inte nystarten i september Båda alternativen låter lika trevliga Lasse  Jag kommer gärna till båda När min ena son var hemma här över julen så föreslog han att vi skulle lägga en fleecepläd under stora bordsduken i rummet när vi skulle ha gäster på mat. Jag blev snopen över förslaget, har själv aldrig använt mig av bordsfilt men min mor och mormor gjorde det för länge sedan. Vi gjorde det iaf och det kändes ju faktiskt riktigt behagligt och dämpat på något sätt. Filten fick ligga kvar över hela jul- och nyårshelgen. Nu är den mest benvärmare
Har du missat "halv åtta hos mig kändisarna"men visst är det blandat och det är ju det som är kul men"många av dom som deltar är höginkomstagare bla en som var inköpare av Champange! och en del Chefer inom vissa områden bla Hotel restaurang och en del konstnärer också bla bla.Menjag tycker i alla fall !ska man vara med ska man vara Gourme och vara öppen för allt och alla smaker.Tycker det är skit när de sitter och gnäller i Taxin på väg hem efter de har suttit och smörat hos världen och sakt att allt va så himmla gott v
Christina i Taxinge~
16-04-2010, 21:48
Jag har missat de två senaste veckorna, men tidigare tittade jag nästan på varje program. Det är trevligast & bäst när det är okända, "vanliga" människor som står för middagarna! Sämst har det varit med s k kändismiddagar. Jag tycker det är kul att se hur det ser ut hemma hos folk...ja, jag är nyfiken! Många har det väldigt fint tycker jag! Men det ser inte trevligt ut när de kollar i varandras garderober! Fyyy, om nån skulle komma hit och kolla i mina garderober Jag tycker nog också det ser rätt trist ut om man är bjuden på middag och kommer i t-shirt.....ingen stor grej, men det är "artigare" mot värdfolket att sätta på sig en välstruken skjorta. Och det är artigare mot gästerna om man dukar fint och klär sig själv lite schysst utan att glänsa Grillparty på gräsmattan med grannarna är en annan sak! Då gäller shorts & t-shirt och en ölflaska i handen Flera av rätterna som gjorts har varit inspirerande tycker jag. Men det är oartigt att påpeka vad man inte tycker om! Då tycker jag man ska knipa ihop..... Men bäst av allt är Helge Skoog!
Ja att snoka går bort direkt. Kolla hur folk bor är också intressant. Mest för personlighetens skull. I övrigt börjar det bli lite tjatigt - vi kan lika gärna utse 4 här som skriver ned en meny o sen kan vi rösta. Kanske med lite bilder till;)
*Stintan*
16-04-2010, 22:02
Appropå bordsfilt så använder jag plastad frotté under duken istället för filt vilket jag tycker funkar alldeles perfekt eftersom den inte glider.
Jag tycker att man kan duka som man behagar. Ett vackert dukat bord är ibland helt rätt men hos mig är det numera lite hur som helst och rätt spontant. Fint på bordet kan det ju bli ändå
Jo men allt blir ju roligare om det är spontant och man tar det som det är.Men ibland tar man det mer på allvar som på vintern då man inte kan sitta ute:)jo i och för sig i Parkas osv ;)Men ibland är det så kul att duka fint med duk servetter silver o kristallglas eller som mina fina Lena Wallien Hydmanglas,älskar hennes glas och Design !men för det mesta blir det rätt upp och ner !ja som det blir ungefär :)som det faller sig
Meriona
16-04-2010, 22:26
CITAT (*Stintan* @ 16-04-2010, 23:02)  Appropå bordsfilt så använder jag plastad frotté under duken istället för filt vilket jag tycker funkar alldeles perfekt eftersom den inte glider.
Jag tycker att man kan duka som man behagar. Ett vackert dukat bord är ibland helt rätt men hos mig är det numera lite hur som helst och rätt spontant. Fint på bordet kan det ju bli ändå En själsfrände!  Sällskapet är viktigare än paketeringen eller hur?
Jo men om paketet tycker de känner sig välkomna med en hyfsta snygg dukning så är väl inte detr fel ?behöver inte vara vit duk och silver kristal osv!man kan duka efter årstider .Men att bli bjuden till någon som inte gjort en minsta anstränging med något !ja då känner man sig inte så välkommen eller speciell!då är det precis som :_jasså kom ni nu ja då får väl vi göra till något att äta då:fast igentligen hade vi inte lust med er.
Meriona
16-04-2010, 22:37
Att värdinnan/värden röjer av köksbordet från vardagshögarna med räkningar och annat och dukar med rent porslin och lite mysig belysning för just MIN skull är mycket mer värt än en stärkt linneduk och silverbestick, som faktiskt inte är särskilt bra att käka med eftersom de oftast saknar tandning på knivarna t.ex.
När det handlar om "finare" middagsbjudning... som jag uppfattat att programmet handlar om... då förväntar jag mig vacker dukning på duk och folk som har klätt upp sig ... inte kommer i tshirt och jeans och också har med sig en blomma eller annan liten gåva.
Själv har jag flera ggr dukat fint med vit duk mm ute på gräsmattan då vi bjudit familj eller grannar på middag ... likaså har jag dukat på bordstabletter då vi samlats till middag en vanlig dag.
Nerha !precis så tycker jag:)blir man bjuden eller är med i "halv åtta hos mig!ska man va vettigt klädd inte jeans eller t_shirt,passar inte alls,lite vet och ettiket är bra att lära sig,en vacker dag kan det betyda mycket för hela ens liv och framtid hur man för sig och hur man är klädd,kan betyda från botten eller toppen.
Meriona
16-04-2010, 22:43
Jamen varför måste man vara så låst till det som är traditionellt? jag har silverljusstakar på köksbordet som vi tänder till varje vardagsmåltid, men inte sjutton gör jag det för att det förväntas? Snarare tvärtom....
CITAT (Motti @ 16-04-2010, 23:43)  Nerha !precis så tycker jag:)blir man bjuden eller är med i "halv åtta hos mig!ska man va vettigt klädd inte jeans eller t_shirt,passar inte alls,lite vet och ettiket är bra att lära sig,en vacker dag kan det betyda mycket för hela ens liv och framtid hur man för sig och hur man är klädd,kan betyda från botten eller toppen.
Ja men all sin da !det är väl upp till var och en, många unga i dag har mer desingnergrejer som är mycket dyrara än vårt ärvesilver,allt ska va stylat och inne även om det är omodernt om ett år och även om man aldrig annvänder det.Hur många i dag har ett umgänge eller bjuder hem folk?ingen har ju tid att umgås längre och vad ska man då med all flådigt till ?
Meriona
16-04-2010, 22:52
CITAT (Motti @ 16-04-2010, 23:47)  Ja men all sin da !det är väl upp till var och en, många unga i dag har mer desingnergrejer som är mycket dyrara än vårt ärvesilver,allt ska va stylat och inne även om det är omodernt om ett år och även om man aldrig annvänder det.Hur många i dag har ett umgänge eller bjuder hem folk?ingen har ju tid att umgås längre och vad ska man då med all flådigt till ? Var det mig du svarade? Jaha då förstår jag inte riktigt poängen. Mina silverljusstakar är både ärvda och har provenience, så jag tycker att de är viktiga att bevara inom familjen. Tid att umgås har vi också, jag har många kompisar, vänner, familjemedlemmar som jag träffar ofta. Konstigt att ingen annan verkar ha det då? Jag är nog konstig.
CITAT (Meriona @ 16-04-2010, 23:43)  Jamen varför måste man vara så låst till det som är traditionellt? jag har silverljusstakar på köksbordet som vi tänder till varje vardagsmåltid, men inte sjutton gör jag det för att det förväntas? Snarare tvärtom.... Jag har också ljusstake på köksbordet ... jag tänder inte heller ljus för att det förväntas av någon ... jag gör det för min egen skull. Men ... om jag bjuder till trerätters middag så blir jag ledsen om gästerna dyker upp i jeans o tshirt. Lite respekt kan man väl visa värden/värdinnan. Lika lite som jag skulle gå på en 50-års fest ... lika lite kommer jag vardagsklädd till middagsbjudning.
Meriona
16-04-2010, 23:00
Om jag bjuder till middag så är jag bara glad att gästerna dyker upp hela och rena, vad de sen valt att ta på sig är inte min sak att döma.
Fast det beror ju på omständigheterna eller hur !min dotter och hennes familj hade dop för lille Leo då kom en av hennes så kallat vänner dit i en MCtröja med döskallar och svarta jeans,tycker ni att det var rätt klädsel på ett dop ?vännen i fråga är 33 år.
Meriona
16-04-2010, 23:11
Det hade inte bekommit mig...faktiskt. Däremot om någon hade haft på sig något nynazistiskt eller rasistiskt eller liknande, då hade de åkt ut med huvet före.  Kanske inte borde uttala mig med förflutet som punkare, kommunist och allt...
*Stintan*
16-04-2010, 23:15
CITAT (Meriona @ 16-04-2010, 23:26)  En själsfrände!  Sällskapet är viktigare än paketeringen eller hur? Absolut Motti, jag har då alltid känt mig välkommen till folk jag blivit bjuden till. Har suttit på en kökspall vid utdragsskiva i köket och käkat lunch. Att dukningen skulle ha någon betydelse för om gästerna känner sig välkomna och betydelsefulla tror jag inte min umgängeskrets håller med om då vi alla för länge sedan slutat spela teater när vi träffas.
Men all sin da !tro ja det,men det beror ju på vem som sitter på pallen  Man umgås olika med olika människor,är det mina allra goaste vänner så är det en sak men gubben har ett företag och då får man ha olika hållningar mot dom man bjuder,om det kommer folk från Tyskland eller Thailand kan man inte sätta dom på en Pall om du förstår !jag skulle skämas ihjäl om jag inte va förbered då.Men i goda vänners lag så är det avslappnat gud bevars då at vi det som det kommer
Jag är absolut en Stintan och Meriona-typ. Och det här med kläder... Jag umgås mycket med både hojfolk och raggare. Vissa äger inte ens en skjorta el kavaj men de är lika underbara för det. De har "klätt upp" sig när de har satt på sig en ren och hel mc-tröja och putsat upp västen. Jag skulle aldrig döma någon för det yttre.
Vid ett tillfällle var jag bjuden på 50-årskalas och jag kände att jag måste ha en klänning. Veckan innan var jag helt urflippad och jagade runt för att hitta en. Ingen hade sett mig i klänning och det blev stor uppståndelse, suck. De skulle t o m fota för det här var något de säkert aldrig skulle få se igen. Å jag kände mig såå obekväm. Några år senare skulle jag på bröllop (en av mina bästa vänner) men jag förmådde mig inte att sätta på mig den där klänningen igen. Gissa om jag höll på att svimma när vi kom till kyrkan och där står flera prinsessbakelser i sidenklänningar och glor precis som om jag var något katten släpat dit. Men.. det var folk jag inte kände. Alla andra uppskattade ju att man kom dit och jag var faktiskt inte den enda damen med byxor visade det sig senare.
*Stintan*
17-04-2010, 09:26
CITAT (Motti @ 17-04-2010, 00:26)  Men all sin da !tro ja det,men det beror ju på vem som sitter på pallen  Man umgås olika med olika människor,är det mina allra goaste vänner så är det en sak men gubben har ett företag och då får man ha olika hållningar mot dom man bjuder,om det kommer folk från Tyskland eller Thailand kan man inte sätta dom på en Pall om du förstår !jag skulle skämas ihjäl om jag inte va förbered då.Men i goda vänners lag så är det avslappnat gud bevars då at vi det som det kommer  Jamen då pratar du ju affärmiddagar och då blir det såklart något annat än om det är gamla vänner man bjuder in. Trodde inte det var såna som avsågs här. Man kan ju alltid bjuda dom på krogen så slipper man ha dom hemma
CITAT (Motti @ 16-04-2010, 23:10)  Jo men allt blir ju roligare om det är spontant och man tar det som det är.Men ibland tar man det mer på allvar som på vintern då man inte kan sitta ute:)jo i och för sig i Parkas osv ;)Men ibland är det så kul att duka fint med duk servetter silver o kristallglas eller som mina fina Lena Wallien Hydmanglas,älskar hennes glas och Design !men för det mesta blir det rätt upp och ner !ja som det blir ungefär :)som det faller sig  Ulrica Hydman-Vallien menar du väl? Jag älskar också hennes grejor, men har inget än. Funderar på att köpa något ur hennes Mine-serie. Är det den du har? Den är helt underbar Har bara så svårt att välja färg, men den är snygg att blanda också. Hennes Tulipa är inte fy skam den heller. Skulle bli ett mycket vackert dukat bord med den.
Christina i Taxinge~
17-04-2010, 15:53
CITAT (Klura @ 17-04-2010, 16:44)  Ulrica Hydman-Vallien menar du väl? Jag älskar också hennes grejor, men har inget än. Funderar på att köpa något ur hennes Mine-serie. Är det den du har? Den är helt underbar Har bara så svårt att välja färg, men den är snygg att blanda också. Hennes Tulipa är inte fy skam den heller. Skulle bli ett mycket vackert dukat bord med den. Här är en till som älskar UHV´s grejer! Har börjat samla på hennes Tulipa-serie. Köper på Tradera. Man blir glad bara av att öppna köksskåpen när hennes färggranna "tulpaner" står där! Och ja, det blir faktiskt väldigt vackert när man dukar med detta porslin! Jag har det som "vardagsporslin". Är man pensionär kan man inte ha finporslinet stående i skåpen. Nej, fram med det på bordet de år som återstår!
Meriona
17-04-2010, 16:05
Jag gillar UHV's äldre grejer, inte de nya konstiga ansiktena. Tulipa kan jag tycka går an, men jag skulle inte köpa det. Däremot har jag hennes Poem som finservis, den är helt underbar. Fast den kommer fram på helgerna, inte bara när vi har besök. Däremot är den nog helt omodern, men eftersom jag är lika omodern själv, så passar den mig kanske?
Meriona: Var inne och kollade på din fina Poem-servis. Det är väl den med fuchsiablommor i lite dova färger? Rörstrand hade en serie som hette Poem också. Jag gillar lite milda färger och inte för röriga mönster på porslin så din föll mig helt i smaken. Äldre porslin är väl riktigt inne nu om jag förstått det hela rätt... så du är supermodern i stället Meriona
Meriona
17-04-2010, 16:39
Jajamen Zissi, det är den med fuchsior, den gamla Poem har jag också sett när jag sökt på Tradera, men den måste vara betydligt äldre. Det dyker även upp glas i samma UHV-serie ibland, men det har jag inga. Supermodern - iiiih nej så hemskt....  Men så kul att någon mer än jag tycker om fuchsiorna....
netaave
21-04-2010, 13:57
Jag ser programmet med stor behållning men har egentligen ingen åsikt om klädsel och dukning, det handlar ju om olika personer och alla är vi olika. Fukuserar mer på och inspireras av maten. Personligen tycker jag dukningen är halva nöjet om jag har en middag eller en fest. På mitt matbord i vardagsrummet ligger det för det mesta en linneduk, har i alla färger som finns tror jag och byterefter gardiner o.s.v. Har även fina bomullsdukar som används ibland t.ex. då vi måste ha ett extra bord, där hamnar ju oftast barnen. Bordskydd är ett måste men jag har en slags plastad lakansväv som tyvärr inte finns längre. Har även bordsfilt men föredrar lakansväven. Plastad frotté skulle jag aldrig lägga på. Använder ytterst sällan pappersservetter, egentligen bara vid kräftskivan  och då de av bättre kvalité. Har alltid matchande bordstabletter av tyg och linneservetter och färgade ljus när vi har besök. Låga blommor i skålar, ibland vid varje kuvert. Har speciellt finporslin, glas o bestick. Älskar att göra fint  sen kan det vara kompisar som kommer i jeans o tröja en vanlig helgkväll eller i kostym om det är någon bemärkelsedag, det spelar inte så stor roll. Bordet ska vara fint iaf  Klär upp mig själv om det är finare annars inte, det är umgänget som är viktigt. Vi äter oftast själva vid det här bordet på helgerna, då har jag däremot tabletter av återvunna bildäck och pappersservetter. Men använder porslin, glas o.s.v. för att få in helgkänslan. Någonting som är bannlyst hos mig i vardagen är hushållsrulle på pinne på köksbordet, där är det pappersservetter som gäller. Har även underlägg där jämt men dom kan vara av plast. Dock inte dom här billiga som blir bubbliga av en varm tallrik.
skogstroll
21-04-2010, 14:04
jättetrevligt program och Helge är ju alltid skojig och trevlig  Tycker det är lite mysko att de deltaganade inte lägger så mkt energi på mat och dukning... det är ju i alla fall i TV... och även om det inte var i TV skulle man väl anstränga sig rätt mkt ändå....  men det är kul att se på
theseraphim
21-04-2010, 14:11
Det här med klädbiten är lite intressant att de tär sådan skillnad i vad folk tycker o tänker and lämplig klädsel. Gäster har man haft en del både på vanliga middagar och på större kalas men kostymkrav har jag då aldrig haft, jeans och en snygg skjorta tycker jag är en lämplig klädsel för en mer informell middag och i halv åtta hos mig är det ju faktiskt inte blodigt allvar utan en kväll i vänners tecken.
Nej det är inget jag tittar på.
Brukar titta på det ibland, men endast om det är intressanta människor med i programmet! Gillade avsnittet där alla deltagarna var av högre klass, VD för ett känt företag etc. Och sen gillade jag avsnittet med vin-experten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|