Björktrastar dom tycker jag inte om alls !fan vilket väsen de för hela tiden ända tills det blir mörkt de förstör all annan fågelsång totalt med sitt hemska skränande.I dag fick jag mördartankar

Jäkla fåglar att skräna!Usch.
Bengalow
16-04-2010, 22:36
Duvor i stadsmiljö skriker inte så mycket, men Gu'va dom skiter!! Och dessa förb-e koltrastar. Jag skjuter dom när jag kommer åt!!
Björktrastar har vi nästan inte i Skåne - men väl ovannämnda, så jag håller med dig, Motti! Bort med dom bara
zaaritha
16-04-2010, 22:44
Koltrastar!??
Som sjunger så vackert!
Varför hata dem?
Bengalow
16-04-2010, 22:52
90% av tiden sitter samtliga "svartstarar" i den här kommunen utanför mitt fönster och skriker från kl 4 på morgonen. Försvarar sitt revir eller "locka" till sig honor, f-n vet. Gaphalsar är det i vilket fall....
På kvällen låter det fint i en kvart, det kan jag stå ut med. Jag har tränat Ouzo att skrämma iväg dom, och han gillar uppgiften.
Meriona
16-04-2010, 23:02
Ajabaja Bengalow!!!
Tulipanaros
17-04-2010, 10:03
Jag tycker att björktrastarna är rätt charmiga när de går omkring och lyssnar efter mask. En gång såg jag dem däremot trakassera en liten kattunge; då var de inte snälla.
Monarda
17-04-2010, 13:57
Vi brukar på skoj säga att nu är "badjävlarna" här när dom fullkomligt invaderar fågelbadet. Men jag tycker också dom är charmiga.
[attachment=49057:P7070217a.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.