Full version: gurka och melon
Vignir
Har sått gurka och melon som jag skall ha i växthuset är det tänkt. Melonen är 2 decimeter höga och står i vanlig liten inne kruka. Borde jag plantera om???
Gurkan är ca 1 decimeter och växer lite långsammare....
Någon som har lite tips....
norea
jag har ingen aning. men min man har också förodlad melon och gurka inne i huset. fast vi har inget växthus. vi får se hur de klarar att vara ute...
Åsa, mälardalen zon 2
För det mesta i yrkesodlingar brukar man så gurka och melon direkt i gurkkrukor som man aldrig tar upp växterna ur utan man planterar ner hela krukan i växthuset. Varken gurka eller melon brukar nämligen gilla omplanteringar. Har man inga gurkkrukor kan man skära bort botten i krukan man har.

Gurkkruka

Ska man odla slanggurka utomhus så rekommenderar jag hinkodling, runt 20liters svarta hinkar som man kan ställa där det är lä och skyddat, +det är bra om det finns vattenreservoar i hinken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon