Jag fick en 'Stor Svart' bigarrå i present igår

då jag har gått och längtad efter körsbärsträd länge nu. Egentligen hade jag tänkt att köpa en 'Stella' då det är tydligen självpollinerande, men denna jag fick är inte det. Då måste jag ändå köpa en till för att det skall bli frukt, eller hur? Men kan jag nu ha en 'Stella'? Vad händer om man ha en självpollinerande och en som krävs pollinering... dvs... kommer Stella ändå pollinera Stor Svart?

Någon som vet?
Hursom, vi planterade det i en ganska solig plats men vår jord är väldigt tjock lera och jag tvingade de grävande

att gräva mer än de egentligen ville och sedan fyllde gropen med sand och hästgödsel. Pga att det inte var jag som grävde, bara stod vid sidan om och pekade med hela handen, kunde jag ju inte be killarna att fortsätta gräva hur länge som helst. Och jag är lite rädd att gropen har ändå blivit för liten...
Det står i alla böcker osv att man skall gräva ca. 70cm men jag tror att 'vi' grävde bara 15-20 cm under rotklupmen och bara ca. 10 cm på sidorna utanför rotklumpen... Jorden ner till där rotklumpen slutar är inte tjock lera, utan ganska luftig. Min fråga här är, behöver jag göra om planteringen? Eller i bästa fall gräv ut sidorna lite och fyll med sand/grus/gödsel? Eller kommer det går bra tror?