HelenaLJ
Jag planterade doftpioner (ej krukade utan rötter) i höstas. Än har inget kommit upp ur jorden. Såg idag att kompisens flera år gamla pioner har kommit upp ca 5 cm, och undrar därför var mina har tagit vägen. har planteringen misslyckats eller kan det ta längre tid för nyplanterade att komma upp? Jag bor i Skåne.
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan skilja i när de dyker upp ibland flera veckor, det beror ju inte bara på nyplantering utan även på växtplatsen ex. tinar ju marken olika snabbt på olika ställen och i olika jordar och i olika väderstreck.
Sofia H
Och så tror jag det kan bero på vilken sorts pion det är. Jag har flera stycken i samma rabatt, de är lite olika tidiga. /Sofia H.
blomkronan
Det har säkert med sorten att göra... här har mina börjat komma upp smile.gif
Jag vet inte vilken sort det är, men här kommer en bild.
[attachment=49119:IMG_2947.JPG]
Den står i zon 2-3 i stockholm
HelenaLJ
I går stack det upp en liten knopp ur marken vid en av pionerna. Så förhoppningsvis kommer de snart igång. Det är fyra doftpioner men av olika sort. Tack för er hjälp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon