Emzen
Hej,
Har försökt att läsa mig till hur jag sksa gå tillväga med beskärning av min vintergröna ligusterhäck, genom att läsa forumet här. När jag läser andras frågor och svar tycker jag dock att svaren ser väldigt olika ut och jag blev ännu mer förrvirrad än innan confused.gif

Hoppas på att få bra svar nu om jag ställer frågan själv flirting.gif

Planterade en liguster förra hösten som vi klippte ner till 20 cm. enligt instruktion från plantskolan, sedan dess är den inte klippt alls, vi frågade i höstas på plantskolan där vi köpt den men de sa att vi skulle vänta till våren. Min fråga är nu, när på våren ska den klippas? Den tappade alla blad nu i vintras även om den höll sig grön väldigt länge. Nu börjar det dock komma så smått igen och jag misstänker att jag kanske borde klippa den innan dessa kommer? Eller inte?

och hur är det med eventuell gödning?

Mycket tacksam för svar så snabbt som möjligt.
Mvh Emma smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Klipp den snarast (ca 40 cm) + gödsla
Emzen
Kom på att jag hade en fråga till:

Hur är det med den här pyramidklippningen? När börjar man med den? Inte redan nu vid andra klippningen väl? Hoppas att någon har svar på mina så ska jag snart ge mig ut med sekatören. (Om det nu är som jag tror att jag bör klippa den idag)

/Emma

Åh, såg nu att jag hade fått ett svar..

Tack så mycket smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon