NJM
Hej!

Jag har idag slagit till och köpt lite plantor som jag skall plantera ut i krukor och köksträdgården. När jag kom hem från Plantagen satte jag mig och läste en ny trädgårdsbok och hittade där tips om saker att undvika vid köp av växter. Ett av råden var att se till att inte få med sig ogräs hem med plantorna. Efter att jag läst detta så var jag tvungen att gå och titta på mina inköp och konstaterade att ormhasseln och rabarbern delar krukor med små gröna skott som jag bara kan anta är ogräs. Brukar man kunna köpa plantor med helt "bar" jord i krukorna eller skall jag vara nöjd med mina inköp?

Jag är en novis i trädgårdssammanhang så jag är tacksam för alla råd jag kan få....
vårskutt!
helt rent blir nog svårt. det ligger väl små små rackarns fröer o sover i jorden
över vintern, som nu visar sej. krafsa bort det du ser vid planteringen, det skulle jag gjort.
lycka till
theseraphim
SOm tidigare nämnt så är det näst intill omöjligt att inte få med sig något hem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon