fluffo
För några år sedan var jag "hemhjälp" åt mormors bekant och han hade en alldeles underbar klängväxt som han kallade ödesträd den fick ljust rosa blommor och sköt nya skott hela tiden. Jag tog såklart skott på den men sen flyttade jag och blomman dog pga drag från fönstret. Nu är han borta sen 2005 och mormor med och det var bara dom som hade blomman kvar. Är det nån som vet vad blomman kan heta egentligen?
Den har stora gröna blad och får som sagt rosa blommor. Minnet sviker eftersom det gått så många år sen jag hade den själv. Nån som kan hjälpa?
Red Top
Jag tror inte att det kan ha varit det som allmänt kallas "Ödesträd", 'Brokklerodendrum'. Den har inte rosa blommor, utan ser ut så här:

Kan det ha varit Bouganvilla?

Bilderna lånade från nätet.
fluffo
CITAT (Red Top @ 18-04-2010, 21:13) *
Jag tror inte att det kan ha varit det som allmänt kallas "Ödesträd", 'Brokklerodendrum'. Den har inte rosa blommor, utan ser ut så här:

Kan det ha varit Bouganvilla?

Bilderna lånade från nätet.

Grejen är att den ser ut som den översta bilden men jag fick ljusrosa blommor blink.gif
med det menar jag att bladen ser precis ut som den, finns det kanske olika sorter? Jag vet att den blomman han hade var väldigt gammal!

tack för hjälpen gick in på wikipedia och såg att det vita ändrar färg till rosa tummenupp.gif
Så nu var mitt bekymmer ut världen thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon