Min katt fick en kattunge för 3 veckor sedan men har börjat löpa igen, är det normalt att digivande katter löper över huvud taget?
Om hon skulle bli med ungar, förlorar hon mjölken då?
Tanken var inte att hon skulle få några fler ungar, jag tänkte åka och få henne steriliserad när ungen flyttat hemifrån men den tanken verkar ju vara körd nu.
KarinSKARA
19-04-2010, 09:26
Inte ovanligt alls, utan därimot välldigt vanligt, framförallt vid små kullar.
Låter du henne träffa en hankatt är risken jättestor att hon återigen blir dräktig. Mjölken försvinner EJ så det är inget problem.
Tråkigt när det blir så här men det enda du kan göra är att hålla henne från hankatter.
Vill du inte ha fler kattungar föreslår jag att du kastrerar henne,väldigt jobbigt för henne att ha en kul nu och eventuellt ha en ny på gång innan hennes första kul är vuxen att klara sig,eller så ha du henne inne.Kattor löper alltid nära inpå en kattungekull ha inget att göra med hur många ungar hon fick nu.Jag vill inte vara oförskämd !men det finns fler kattungar än vad det finns efterfrågan och fler hemlösa än vad vi kan ta hand om.Just nu har vi runt 100,000 katter som är utan hem och det är ett faktum därför tycker jag att man ska se till att inte skaffa kul på kul.Hoppas småmissarna mår bra och att de får bra hem !:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.