Full version: Beklagar strulet!
Göran Carlsson, Odla.nu
Tyvärr var det nästan omöjligt att komma in på Odla.nu igår vilket berodde på att webbhotellet utsattes för en attack av hackers vilket även gjorde att vår server inte gick att nå. Nu verkar det fungera bra och förhoppningsvis fortsätter det så.

Upptäcker ni problem så skicka gärna ett mail direkt till mig eller Ingemar.

pejori
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 20-04-2010, 09:42) *
Tyvärr var det nästan omöjligt att komma in på Odla.nu igår vilket berodde på att webbhotellet utsattes för en attack av hackers vilket även gjorde att vår server inte gick att nå. Nu verkar det fungera bra och förhoppningsvis fortsätter det så.

Upptäcker ni problem så skicka gärna ett mail direkt till mig eller Ingemar.

Tack för informationen, men problemet har varit i över en vecka.
Dagtid har inte odla gått att nå.
Men kvällsöppet har fungerat.
Red Top
Tack Göran!

Blir alltid lika glad när det fungerar. smiley_small_hug.gif

Men, hinner göra mycket annat oxå, när det inte gör det. giggle.gif

Birgitta
Meriona
För mej har det varit tvärt om, det har funkat att komma in på dagen, fram till eftermiddagen, sen har det varit stenstopp. Nån enstaka gång har jag kommit in, men det har varit så segt att man gett upp. (Det var Pejans inlägg jag svarade på.)

Alba
Tack för informationen.
Man får ju abstinens när Odla inte fungerar. wink.gif - är det detta som kallas ett beroende. rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 20-04-2010, 09:52) *
För mej har det varit tvärt om, det har funkat att komma in på dagen, fram till eftermiddagen, sen har det varit stenstopp. Nån enstaka gång har jag kommit in, men det har varit så segt att man gett upp. (Det var Pejans inlägg jag svarade på.)

Problemen har varit eftermiddag och tidig kväll - medan det fungerat sen kväll och morgon..
malin72
ja kanon att du skrev här inne tummenupp.gif

men som sagt det har inte bara varit igår utan bara för någon vecka sedan satt vi flera st inne på fb och undrade vad som hände med odla...
själv gav jag upp förlänge sedan pga att jag bara satt och snurrade kom inte in och när jag väl gjorde det så fick jag knappt upp en tråd ranting.gif
tillslut ville jag inte ens försöka för det gjorde mig bara less...

glad är jag över att komma in igen och att det verkar gå mycket bättre...men...
därför är det bra att ni skriver en tråd som denna så att vi vet (också för att ni inte ska förlora för många från forumet)

thanks.gif
Meriona
Fast för mig som har väldigt liten tillgång till dator på kvällarna, så är det tråkigt när det inte funkar just då, jag är inte behjälpt av att det funkar vid andra tidpunkter. no.gif
Men jag litar på att det löser sig, det brukar det ju göra! yes.gif
Irene_L
Vad bra att ni informerar om vad som man hänt! tummenupp.gif Man undrar ju när det inte funkar och då är det skönt att få veta!
Göran Carlsson, Odla.nu
Om det strular så skicka gärna ett mail direkt till webmaster@odla.nu eller gc@odla.nu så undersöker vi på vad det kan bero på.
Christina i Taxinge~
CITAT (Irene_L @ 20-04-2010, 09:59) *
Vad bra att ni informerar om vad som man hänt! tummenupp.gif Man undrar ju när det inte funkar och då är det skönt att få veta!

Exakt! tummenupp.gif
pejori
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 20-04-2010, 10:04) *
Om det strular så skicka gärna ett mail direkt till webmaster@odla.nu eller gc@odla.nu så undersöker vi på vad det kan bero på.

Den adressen ska jag spara.
Det var svårt att få tag på den, när odla var stängt...
aanderss
tack för infon
andersen
Mycket bra att Admin skriver vad som har hänt.
Biggan_
CITAT (andersen @ 20-04-2010, 15:20) *
Mycket bra att Admin skriver vad som har hänt.

Absolut!
ingrid fuxwall
Visst blir man frusterad när det inte fungerar
xlxl67
Det har varit enorma problem för mig att komma in från säg 09.00 till 18.00 nästan varje dag sedan mer än ngn månad tillbaka men har förstått att admins inte svarar här speciellt ofta så jag gör ngt annat medans sidan laddas. Det har gått trögt från flera olika datorer/uppkopplingar.
Huggorm
Är det hackerattack igen? I kväll har det varit mycket problem
Gossen Ruda
Sen blev det helstopp tills för en stund sen. Lite frustrerande men livet stannar inte för att Odla gör det. tongue.gif biggrin.gif För de som tycker det "bara" är trögt, prova med att stänga ner webläsaren och starta igen. Det hjälper ofta för mig.
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2010, 09:09) *
...livet stannar inte för att Odla gör det...

unsure.gif Gör det inte?
Red Top
Det gör bara en liten paus. giggle.gif smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Lite för mycket strul i min smak... thumbdown.gif
Göran Carlsson, Odla.nu
Tyvärr lyckades någon utifrån krascha servern totalt igår kväll. Det är ett stort problem med alla som försöker hacka sig in och de letar hela tiden nya kryphål. Igår blev servern så överbelastad att den kraschade helt. Nu vet vi vad det berodde på och kan åtgärda det så det inte händer igen men nästa gång kanske de hittar på något nytt sätt som kraschar servern. Tråkigt men svårt att förhindra helt även om vi gör vad vi kan.
ängsvädd
Bra jobbat Göran tummenupp.gif bravo.gif
Alba
Tack för ditt besked Göran.
Ja det är ju så att de kriminella hela tiden ligger steget före. Det gäller allt i vårt samhälle där de obehöriga försöker komma in.
Jag hoppas de inte lyckas nästa gång.
Meriona
Vilka ligister! Försöka hacka sig in i vårt alla heligaste - Odla! rtfm.gif -fear-.gif
Christina i Taxinge~
Vad är det de vill komma åt egentligen?? unsure.gif

Jag menar.....har de problem med frösådderna t ex kan de väl bara ställa en fråga devil.gif laugh.gif
Alba
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 26-04-2010, 14:57) *

Jag menar.....har de problem med frösådderna t ex kan de väl bara ställa en fråga devil.gif laugh.gif

rotfl.gif
Aqvakul

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

*skrattar på mig*
Myosotis
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 26-04-2010, 11:09) *
Tyvärr lyckades någon utifrån krascha servern totalt igår kväll. Det är ett stort problem med alla som försöker hacka sig in och de letar hela tiden nya kryphål. Igår blev servern så överbelastad att den kraschade helt. Nu vet vi vad det berodde på och kan åtgärda det så det inte händer igen men nästa gång kanske de hittar på något nytt sätt som kraschar servern. Tråkigt men svårt att förhindra helt även om vi gör vad vi kan.

Tack för info! tummenupp.gif
Peztis

rotfl.gif

Men seriöst, jag undrar också vitsen med att försöka hacka sig in här...
Om man fick reda på vem det är så skulle vi alla smyga dit med var sin planta kirskål, brännässlor, kvickrot och allt annat man inte blir av med! ninja.gif
netha

Det hela handlar om vad man är villig att betala för säkert system ...
allt handlar om pengar ... tyvärr.
Nolbo
Det är klart att hackers vill ta sig in på odla. Alla vi som är här är väl lite av "hackers" "grävers" eller "kratters".
aanderss
CITAT (Nolbo @ 27-04-2010, 22:58) *
Det är klart att hackers vill ta sig in på odla. Alla vi som är här är väl lite av "hackers" "grävers" eller "kratters".

rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon