|
Göran Carlsson, Odla.nu
20-04-2010, 08:42
Tyvärr var det nästan omöjligt att komma in på Odla.nu igår vilket berodde på att webbhotellet utsattes för en attack av hackers vilket även gjorde att vår server inte gick att nå. Nu verkar det fungera bra och förhoppningsvis fortsätter det så.
Upptäcker ni problem så skicka gärna ett mail direkt till mig eller Ingemar.
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 20-04-2010, 09:42)  Tyvärr var det nästan omöjligt att komma in på Odla.nu igår vilket berodde på att webbhotellet utsattes för en attack av hackers vilket även gjorde att vår server inte gick att nå. Nu verkar det fungera bra och förhoppningsvis fortsätter det så.
Upptäcker ni problem så skicka gärna ett mail direkt till mig eller Ingemar. Tack för informationen, men problemet har varit i över en vecka. Dagtid har inte odla gått att nå. Men kvällsöppet har fungerat.
Red Top
20-04-2010, 08:50
Tack Göran! Blir alltid lika glad när det fungerar. Men, hinner göra mycket annat oxå, när det inte gör det. Birgitta
Meriona
20-04-2010, 08:52
För mej har det varit tvärt om, det har funkat att komma in på dagen, fram till eftermiddagen, sen har det varit stenstopp. Nån enstaka gång har jag kommit in, men det har varit så segt att man gett upp. (Det var Pejans inlägg jag svarade på.)
Tack för informationen. Man får ju abstinens när Odla inte fungerar.  - är det detta som kallas ett beroende.
Aqvakul
20-04-2010, 08:55
CITAT (Meriona @ 20-04-2010, 09:52)  För mej har det varit tvärt om, det har funkat att komma in på dagen, fram till eftermiddagen, sen har det varit stenstopp. Nån enstaka gång har jag kommit in, men det har varit så segt att man gett upp. (Det var Pejans inlägg jag svarade på.) Problemen har varit eftermiddag och tidig kväll - medan det fungerat sen kväll och morgon..
malin72
20-04-2010, 08:55
ja kanon att du skrev här inne
men som sagt det har inte bara varit igår utan bara för någon vecka sedan satt vi flera st inne på fb och undrade vad som hände med odla... själv gav jag upp förlänge sedan pga att jag bara satt och snurrade kom inte in och när jag väl gjorde det så fick jag knappt upp en tråd tillslut ville jag inte ens försöka för det gjorde mig bara less...
glad är jag över att komma in igen och att det verkar gå mycket bättre...men... därför är det bra att ni skriver en tråd som denna så att vi vet (också för att ni inte ska förlora för många från forumet)
Meriona
20-04-2010, 08:58
Fast för mig som har väldigt liten tillgång till dator på kvällarna, så är det tråkigt när det inte funkar just då, jag är inte behjälpt av att det funkar vid andra tidpunkter. Men jag litar på att det löser sig, det brukar det ju göra!
Irene_L
20-04-2010, 08:59
Vad bra att ni informerar om vad som man hänt!  Man undrar ju när det inte funkar och då är det skönt att få veta!
Göran Carlsson, Odla.nu
20-04-2010, 09:04
Om det strular så skicka gärna ett mail direkt till webmaster@odla.nu eller gc@odla.nu så undersöker vi på vad det kan bero på.
Christina i Taxinge~
20-04-2010, 09:04
CITAT (Irene_L @ 20-04-2010, 09:59)  Vad bra att ni informerar om vad som man hänt!  Man undrar ju när det inte funkar och då är det skönt att få veta! Exakt!
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 20-04-2010, 10:04)  Om det strular så skicka gärna ett mail direkt till webmaster@odla.nu eller gc@odla.nu så undersöker vi på vad det kan bero på. Den adressen ska jag spara. Det var svårt att få tag på den, när odla var stängt...
aanderss
20-04-2010, 12:32
tack för infon
andersen
20-04-2010, 14:20
Mycket bra att Admin skriver vad som har hänt.
Biggan_
20-04-2010, 22:28
CITAT (andersen @ 20-04-2010, 15:20)  Mycket bra att Admin skriver vad som har hänt. Absolut!
ingrid fuxwall
21-04-2010, 18:10
Visst blir man frusterad när det inte fungerar
Det har varit enorma problem för mig att komma in från säg 09.00 till 18.00 nästan varje dag sedan mer än ngn månad tillbaka men har förstått att admins inte svarar här speciellt ofta så jag gör ngt annat medans sidan laddas. Det har gått trögt från flera olika datorer/uppkopplingar.
Huggorm
25-04-2010, 19:51
Är det hackerattack igen? I kväll har det varit mycket problem
Gossen Ruda
26-04-2010, 08:09
Sen blev det helstopp tills för en stund sen. Lite frustrerande men livet stannar inte för att Odla gör det.  För de som tycker det "bara" är trögt, prova med att stänga ner webläsaren och starta igen. Det hjälper ofta för mig.
Myosotis
26-04-2010, 08:18
CITAT (Gossen Ruda @ 26-04-2010, 09:09)  ...livet stannar inte för att Odla gör det...  Gör det inte?
Red Top
26-04-2010, 08:32
Det gör bara en liten paus.
Aqvakul
26-04-2010, 08:45
Lite för mycket strul i min smak...
Göran Carlsson, Odla.nu
26-04-2010, 10:09
Tyvärr lyckades någon utifrån krascha servern totalt igår kväll. Det är ett stort problem med alla som försöker hacka sig in och de letar hela tiden nya kryphål. Igår blev servern så överbelastad att den kraschade helt. Nu vet vi vad det berodde på och kan åtgärda det så det inte händer igen men nästa gång kanske de hittar på något nytt sätt som kraschar servern. Tråkigt men svårt att förhindra helt även om vi gör vad vi kan.
ängsvädd
26-04-2010, 10:13
Bra jobbat Göran
Tack för ditt besked Göran. Ja det är ju så att de kriminella hela tiden ligger steget före. Det gäller allt i vårt samhälle där de obehöriga försöker komma in. Jag hoppas de inte lyckas nästa gång.
Meriona
26-04-2010, 13:11
Vilka ligister! Försöka hacka sig in i vårt alla heligaste - Odla!
Christina i Taxinge~
26-04-2010, 13:57
Vad är det de vill komma åt egentligen?? Jag menar.....har de problem med frösådderna t ex kan de väl bara ställa en fråga
Aqvakul
26-04-2010, 14:03
Myosotis
27-04-2010, 07:24
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 26-04-2010, 11:09)  Tyvärr lyckades någon utifrån krascha servern totalt igår kväll. Det är ett stort problem med alla som försöker hacka sig in och de letar hela tiden nya kryphål. Igår blev servern så överbelastad att den kraschade helt. Nu vet vi vad det berodde på och kan åtgärda det så det inte händer igen men nästa gång kanske de hittar på något nytt sätt som kraschar servern. Tråkigt men svårt att förhindra helt även om vi gör vad vi kan. Tack för info!
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 26-04-2010, 14:57)  Vad är det de vill komma åt egentligen?? Jag menar.....har de problem med frösådderna t ex kan de väl bara ställa en fråga   Men seriöst, jag undrar också vitsen med att försöka hacka sig in här... Om man fick reda på vem det är så skulle vi alla smyga dit med var sin planta kirskål, brännässlor, kvickrot och allt annat man inte blir av med!
Det hela handlar om vad man är villig att betala för säkert system ... allt handlar om pengar ... tyvärr.
Det är klart att hackers vill ta sig in på odla. Alla vi som är här är väl lite av "hackers" "grävers" eller "kratters".
aanderss
27-04-2010, 22:28
CITAT (Nolbo @ 27-04-2010, 22:58)  Det är klart att hackers vill ta sig in på odla. Alla vi som är här är väl lite av "hackers" "grävers" eller "kratters".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|