Full version: Byta/rätta rubrik
Peppen
Kan man rätta en felskrivning i rubriken på en tråd?
Aqvakul
nej, det kan man inte - så det gäller att vara extra nogrann när det gäller rubriken.
Berith
Jomen visst kan väl Ingemar och Göran göra det? Har för mej att dom har gjort det tidigare. g.gif
skogstroll
jag tror det är lite för mycket att kräva att de ska fixa våra stavfel wink.gif vi får väl läsa 2 gånger istället (och inte skriva isär för mycket rolleyes.gif ) men en funktion där man kan ändra rubriken eller till och med ta bort sina trådar vore ju kanske lite fint...
gräsfritt
Jag vill också ha en funktion som möjliggör borttagning av ett inlägg. Jämför med fotosidan.se

Sedan undrar jag varför en bild inte kan läggas in utan att omges med diverse text. Åter igen, jämför med ovanstående. Provar nu med en bild. Egentligen borde bilder minskas automatiskt.

Ser nu att text ligger i själva bilden, varför skall den göra det?
Myosotis
Du menar att det står "reducerad 31%" etc.? Om du bifogar en pytteliten fil så förminskas den inte. Vill du ha en stor oförminskad bild kan du istället hämta en bild från ditt album, så gör jag oftast.

från album

[attachment=49210:Kiki.jpg]
samma bild som bifogad fil

Var det det du menade?
gräsfritt
Tack för svar. Bilden har jag reducerat till 31 % innan jag laddar. Då tycker jag att siffrorna borde utebli. Hur jag skapar ett album har jag ännu inte lärt mig, det kanske inte är nödvändigt, jag har ju ett album i min dator med alla tillgängliga bilder.

Bra bild på hönan! Jag vill gärna ha möjlighet att kontakta Dig i fortsättningen om det strular till sig

per

Nu har jag minskat bilden maximalt. Vill kolla om bilden nu är ren från siffror.

Det gick tydligen bra. Hur stor kan bilden vara utan att siffror kommer in och stör?
Berith
När bilden har den där svarta kanten runt, eller överst, så kan man ju klicka upp den till full storlek om man vill se detaljer. Det går ju inte om bilden är förminskad för att få den "kantfri". Spelar kanske inte så stor roll, och det har väl med motivet att göra också. smile.gif
pejori
CITAT (skogstroll @ 20-04-2010, 14:18) *
jag tror det är lite för mycket att kräva att de ska fixa våra stavfel wink.gif vi får väl läsa 2 gånger istället (och inte skriva isär för mycket rolleyes.gif ) men en funktion där man kan ändra rubriken eller till och med ta bort sina trådar vore ju kanske lite fint...

Att kunna ta bort sina egna trådar, är ingen bra idé.
Tänk så många sönderhackade och raderade trådar det skulle bli, när man ledsnar på olika inlägg i sina trådar...
Redan nu, när man kan radera sina inlägg, blir det knasigt.
Ralf
CITAT (pejori @ 22-04-2010, 10:12) *
Att kunna ta bort sina egna trådar, är ingen bra idé.
Tänk så många sönderhackade och raderade trådar det skulle bli, när man ledsnar på olika inlägg i sina trådar...
Redan nu, när man kan radera sina inlägg, blir det knasigt.

Blir redan nu "spännande" ibland när citerad medlem ändrar i ursprungsinlägget efter att det inlägget har blivit citerat.

Meriona
CITAT (Ralf @ 22-04-2010, 20:19) *
Blir redan nu "spännande" ibland när citerad medlem ändrar i ursprungsinlägget efter att det inlägget har blivit citerat.

Ibland när man tror sig vara så snabb att man hinner före svar, så kan jag ändra om jag kommer på att jag skrivit nåt som är heltokigt. Men om nån svarat eller om det gått så lång tid att rimligen ett antal personer kan ha läst inlägget, så är det bättre att skriva en dementi tycker jag. tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (gräsfritt @ 21-04-2010, 20:23) *
Tack för svar. Bilden har jag reducerat till 31 % innan jag laddar. Då tycker jag att siffrorna borde utebli. Hur jag skapar ett album har jag ännu inte lärt mig, det kanske inte är nödvändigt, jag har ju ett album i min dator med alla tillgängliga bilder.

Bra bild på hönan! Jag vill gärna ha möjlighet att kontakta Dig i fortsättningen om det strular till sig

per

Nu har jag minskat bilden maximalt. Vill kolla om bilden nu är ren från siffror.

Det gick tydligen bra. Hur stor kan bilden vara utan att siffror kommer in och stör?

Fråga gärna. Om jag kan svara hjälper jag gärna till, men jag är ingen vidare datorexpert. Att skapa album är inget svårt, du kan även välja om andra får titta i det eller inte. Klicka på "Hämta albumbilder" till vänster nedanför svarsrutan som du skriver i, det kommer upp en ruta där du klickar på "Skapa album och ladda upp bilder här", resten ger sig egentligen eller fråga igen om du behöver en bättre förklaring. Jag går nästan alltid via album när jag vill visa en bild just för att det stör mig att den blir förminskad så mycket annars.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon