Full version: majs
therese.kvist
Hur vill majsen bli planterad ute? Gillar den mycket näring?
Åsa, mälardalen zon 2
Näringsrik jord, soligt och varmt läge. Inte under +15C. Majs bör planteras i grupp med tanke på vindpollineringen.
vitavargen
Under två månader har några berättat om sina "masjupplevelser". Här kan du läsa:

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=64111
therese.kvist
Hur är det med sniglar o majs? Jag harproblem med vinbergssnäckor, de äter allt i sin väg de med!
Preussen
CITAT (therese.kvist @ 21-04-2010, 08:57) *
Hur är det med sniglar o majs? Jag harproblem med vinbergssnäckor, de äter allt i sin väg de med!

de späda plantorna kan nog vinbergssnäckorna gilla men ju större plantorna blir desto mer svårätna blir de (tror jag). du får odla vitlök för att marinera dina delikatesser i wink.gif
therese.kvist
Jodå det åker vitlök i lådorna varje höst! Men är inte så förtjust i sniglar, har en kamrat som kokade förra året, fyra timmar ska de tydligen kokas! Jag samlade sniglar i en hink med lock sen glömdes den bort o den stanken som kom när vi hällde ut dom. Jag fick ulkningar i flera dagar!
Preussen
CITAT (therese.kvist @ 21-04-2010, 13:29) *
Jodå det åker vitlök i lådorna varje höst! Men är inte så förtjust i sniglar, har en kamrat som kokade förra året, fyra timmar ska de tydligen kokas! Jag samlade sniglar i en hink med lock sen glömdes den bort o den stanken som kom när vi hällde ut dom. Jag fick ulkningar i flera dagar!

men då tappade du ju bra med vikt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon