Malin_MeL
Jag funderar på hur mina lökar och potatisar mår nu när det blivit kallare.

Jordtempen var bra när jag satte, men nu har det varit frost på nätterna i flera dagar och det ska hålla i sig till på måndag.

Jag har en fiberduk på, men så mycket kan väl inte den göra?

löken står i mitten av mitt upphöjda land men potatisen har fått en kantplats.

jag ser på vitlöken att ju längre från kanten de står ju kraftigare växter de. många på ytterkanten har inte ens kommit upp efter vinterns kyla.
blomkronan
Ja usch vad kallt det har blivit thumbdown.gif jag som mätte 11 grader i jorden här om dan, och trodde att jag skulle sätta potatisen nu sad.gif

Man glömmer så fort... brukar det vara så här kallt i april ? Jag har för mig att dagarna brukar vara varmare i allafall. Nu ska det ju bli lite värme nästa vecka biggrin.gif HOPPAS HOPPAS den värmen värmer jorden tillräckligt.

Du kan ju lägga på mera fiberduk, då kan du nog bevara värmen som redan finns i jorden lättare.
Malin_MeL
Jag var ute och kollade jordtermometern nu, 9 grader, vet att man ska läsa av på morgonen, men ändå...det lugnade mig iaf

blomkronan
nu får vi ju tänka på att det är april... flirting.gif
Det var ju inte många veckor sedan vi hade en massa snö överallt... blush.gif
Vi får hålla oss till tåls, snart kommer värmen yahoo.gif
Katten maja
Här snöar det och är kallt så den där våren försvann den
Alexander-VG-zon3
det är ingen fara för sånt som är planterat i jorden, jorden håller det frostfritt, plus frosten tar oftast inte lika hårt nu som på vintern. och vitlök är väldigt tåligt och tål att det svänger.

och själv har jag satt potatis som kom upp med skott tidigt sedan blev det frost jag täckte dom med grönvinterväv två lager och det blev en ganska kall natt men dom klarade sig utan problem.
Bassam
Hej
Det är sämsta våren som jag såg under min liv .
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon