Full version: Växter vid landet
Nettan8
Hej.
Håller på att utöka min nya rabatt och den ligger precis brevid landet där jag har Blåbär, jordgubbar, rabarber och krusbär. Finns det några växter som man ska undvika att plantera när den blir så nära?? Bara en konstig tanke som slog mig när jag höll på att gräva idag,,,
Tottes matte
CITAT (Nettan8 @ 22-04-2010, 19:58) *
Hej.
Håller på att utöka min nya rabatt och den ligger precis brevid landet där jag har Blåbär, jordgubbar, rabarber och krusbär. Finns det några växter som man ska undvika att plantera när den blir så nära?? Bara en konstig tanke som slog mig när jag höll på att gräva idag,,,

Hej Nettan8,

Ett tips som jag fick när jag köpte mina blåbär var att plantera dem i rododentonjord för den har en annan sammansättning som vanl. jord. Jag tänkte blanda den närmast rötter och lägga i vanl.jord trädgårdstorv. lycka till! whist.gif fr. Tottes matte.
Åsa, mälardalen zon 2
Det enda man kan undvika vid köksslandet är ju ogräsliknande saker som skickar iväg revor och frön överallt, annars kan du sätta vad du vill där även giftiga växter, giftet smittar ej ner jorden och det är heller inte farligt ifall giftiga växtdelar trillar på marken och förmultnar i köksslandet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon