emmalofo
Kajsa, såg att du också hade Louise Odier under klätterrosor i ditt album. Har du gjort på något speciellt sätt för att få henne att fungera som klätterros? Hur hög blir hon då?

Ser ljuvlig ut på dina bilder!
Ezereht
Hon är en klätterros med långa rankande grenar, helt naturligt. Jag antar man vattnar henne, göder en del och binder upp dom långa grenarna. Kanske vintertäcker? Beror ju på vart man bor men här i umeå frös grenarna av i toppen, så hon blir ingen klätterros om man inte skyddar här. Jag tror inte hon blir jättehög hur som helst, står 3m som klätterros i LÅG boken, men jag tvivlar. Skulle gissat på strax under 2m.
Kajsa
Vi har byggt en ny uteplats här där min Louise Odier växte i många år, jag har flyttat den till ett annat ställe inte lika soligt där den inte trivs lika bra.

Louise Odier, det sägs alltid att denna ros får så mycket elände, men det fick inte min ! Louise växte i söderläge i en rabatt där jag hade tomater, rabatten var mycket välgödslad för tomaterna och jag vattnade mycket, rosen blev 3 m med åren och frös aldrig en cm på vintern.
Så sol, gödsel och vatten det är en tuff zon 5 ros.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon